Chat

Uudisvoog:

Tagasi

E-pood ja majandustarkvara ühendatud lahendus

Allikas: Äri-IT Sügis 2021
Autor: Indrek Tikva, BCS Itera konsultant ja Erki Rebane, BCS Itera projektijuht

Ettevõtte tarkvaralahendused moodustavad toimiva ökosüsteemi alles siis, kui need on suudetud omavahel suhtlema panna. E-kaubanduse ja majandustarkvara vaheline integratsioon võimaldab silma peal hoida kõigel, mis ettevõtte e-kaubanduses parasjagu toimub, ja seda reaalajas.

 

E-pood ja majandustarkvara ühendatud lahendus

2020. aasta kevadel, kui enamik kauplusi ja kaubanduskeskusi suleti viiruse leviku takistamiseks, tekkis kaupmeestel huvi leida oma toodetele-teenustele täiendav müügikanal veebipoe näol. Nii otsustasime ka meie BCS Iteras tekitada Microsoft Dynamics 365 Business Central kasutajatele võimaluse kiirelt kasutusele võtta veebipood, millel oleks juba valmis liides majandustarkvaraga.

Tavapäraselt on kulukamad projektid just kõikvõimalikud eriintegratsioonid ja keerukamad kodulehed. Seega annab standardiseeritud lahendus väga suure ajalise ja rahalise võidu kodulehe kiirel juurutamisel.

Valisime platvormide hulgast välja nopCommerce’i ja koostööpartneriks Finestmedia.

NopCommerce pakub e-poe era- ja ärikliendile kõike seda, mida võiks ühelt maailmatasemel ostukogemuselt oodata – see on kiire, mobiilne ja intuitiivne. Kaupmehele pakub see aga võimsat tööriista oma online-äri haldamiseks. Tegemist on üle maailma väga populaarse Microsofti tehnoloogial põhineva avatud lähtekoodiga ASP.NET e-kaubanduse platvormiga. See tagab ka väiksemale ettevõttele suurte kaubandushiidudega võrdse võimekuse ja turvalisuse, ilma et haldamiseks oleks vaja suurtega võrdses suurusjärgus IT-inimesi või bilansimahtu.

 

nopConnector

Esmases versioonis ei hakanud me liidestust liiga keeruliseks tegema. Oli plaan panna lahendusse esmatähtsate andmete vahetus veebipoega ehk ainult need andmed, mis on hädavajalikud selleks, et oma tooteid veebis müüa.

Nii liiguvad Busines Centrali ja nopCommerce’i veebipoe vahel järgmised andmed:

  • kaubagrupid
  • kaubad
  • kaubaatribuudid
  • hinnakirjad
  • allahindlused
  • asukohtade laoseis ja vaba saldo
  • kliendiinfo
  • müügitellimused
  • arvete ajalugu

Ka ainult põhiandmete hoidmist on võimalik korraldada mitmel moel. Parim viis on hoida kõiki andmeid majandustarkvara poolel ja veebipood võtab kõik vastavalt vajadusele sealt juba ise.

 

Kõik andmed on ühes kohas ja üks kord sisestatud

On tavaline, et veebipoes kasutatakse mitmeid selliseid parameetreid, mida majandustarkvaras reeglina ei ole. Arendusmahu kokkuhoiu mõttes ei lisata neid tihti majandustarkvarasse, jättes need ainult veebipoodi. See aga tähendab, et keegi peab andmeid kahes kohas sisestama.

Tavaliselt tehakse liidesed veebipoega selliselt, et majandustarkvara on passiivne pool ning veebipood pärib andmeid teatud intervalli tagant. Nii et kui muudetakse mingeid andmeid majandustarkvaras, siis veebipoodi jõuab see info alles pärast järgmist andmete sünkroniseerimist. nopConnector’isse sai andmevahetus tehtud nii-öelda teavituste peale: kui majandustarkvaras muudetakse andmeid, mida veebipood kasutab, saadab tarkvara veebipoele teavituse ja uuendatakse ainult muutunud andmeid. Seega, kui otsustatakse muuta mõne kauba hinda või mõnda muud parameetrit, võib kindel olla, et minuti pärast on need andmed veebipoes uuendatud.  Kui kaubaga seotud pilt on vana, siis laetakse uus üles majandustarkvarasse ja mõne hetke pärast on see veebipoeski uuenenud. Selleks ei ole vaja enam eraldi veebipoe administreerimiskeskkonda logida ja seal uuesti pilti üles laadida.

 

Tõlked ja atribuudid

Nagu öeldud, on parim viis pidada andmeid ühes kohas ja nii, et esmases versioonis on ainult põhiandmed. Siiski tegime seda kohe kõiki võimalusi ära kasutades, et lahendus saaks hea.  Näiteks on majandustarkvaras olemas kogu vajalik tõlge kaupadele, kaubagruppidele, atribuutidele ja nende liikidele. Ehk ka siin ei pea tõlget enam veebipoe keskkonnas eraldi tegema.

Kauba atribuutidega katame ära suurema osa veebiotsingutest: värv, materjal, tegevusala, bränd jne. On ka võimalus lisada kaubakaardile faile: juhendeid, pilte jne.

Samuti toimib krediidikontrolli ja volitatud isikute lahendus. Ärikliendid saavad samuti esitada tellimusi veebipoe kaudu ja maksta nende eest hiljem. Otse loomulikult on olemas vaba lao saldo, mis arvestab nii müügitellimuste kui ka ladudevaheliste liikumistega.

 

Hinnakirjad ja allahindlused

Microsoft Dynamics 365 Business Centralis on võimalik hinnakirju kujundada mitmel moel: baashind ehk letihind, hinnarühmad, kliendi erihind, kampaaniahinnad koos kehtimise kuupäevaga, kogusest tulenev erihinnad jne. Samad võimalused on ka reapõhiste allahindlustega.

Tihti ei orienteeru isegi kogenud kasutaja keerukates hinnakirjades ja ei oska öelda, mis see konkreetne kaup just sellele kliendile maksab. Lihtsam on siis teha selguse mõttes kliendile müügipakkumine, millele lisada juba konkreetne kaup, et saada ette parim hind sellele kliendile. Sellisest keerukusest tulenevalt on varasemates lahendustes veebipoe jaoks hinnad eelnevalt välja arvutatud. Nii jääb sinna arvutatud hindade tabelisse ainult üks rida, kus on kliendi kood, kaubakood ja hind. Sellise tabeli arvutamine nõuab aega, mistõttu seda ei saa teha väga tihti. Arendades nopConnectorit, läksime aga seda teed, et letihind näidatakse veebipoele välja ja veebipood oskab majandustarkvara enda loogikat kasutades arvutada juba kliendile parima hinna.

 

Kokkuvõtteks: valminud on lahendus, mille saab vähemalt Microsoft Dynamics 365 Business Centrali vaates päevaga käima panna. Veebipoe poolel on kindlasti rohkem tööd, sest seal tuleb tegeleda lisaks funktsionaalsusele ka lahenduse visuaalse poolega.

Äriteenindus Tehnoloogia

Power BI keskne andmemudel ehk Power BI Dataset

Eelmine uudis

järgmine uudis

Tehnoloogia

Tarkvara kui teenus