Uudisvoog:

Tagasi

Tarkvara kui teenus

Allikas: Äri-IT Sügis 2021
Autor: Margo Touart, BCS Itera arendus ja tootejuht

Vähem IT muresid, rohkem keskendumist ärile. Kas anda tarkvara hoidmise ja hooldamise kohustus IT-osakonnale või jätta see tarkvarapakkuja hooleks?

Tarkvara kui teenus

Milleks ettevõtte soetab endale äritarkvara? Ikka selleks, et äritegevus oleks edukam. Ja kindlasti ka selleks, et raamatupidamine oleks peetud ning maksud makstud. Kuigi ütleksin, et viimane ei ole sugugi mitte tarkvara soetamise peamine põhjus.

Kuna äritarkvaras vormistatakse üldjuhul kõik äritehingud, annab see igal ajahetkel ülevaate ettevõtte seisust ning on seega ülioluline tööriist igapäevaotsuste langetamiseks. Seda nii tehingute vormistamisel kui ka üldisemal juhtimistasandil.

 

Ärikriitiline lahendus

Äritarkvara on ettevõtte töö üks nurgakividest – see peab paigas olema ja seda toetama ehk oma ülesannet täitma. Kui seda ühel päeval mingi põhjusel ei ole (see on katki), siis on tulemuseks suuremat sorti segadus, kuna toimingud on häiritud või jäävad hoopiski tegemata. Seega peab äritarkvara olema väga hästi hoitud ja hooldatud.

 

IT-osakond või tarkvarapakkuja?

Selge trend on viimase valiku kasuks. Tarkvara soetamine ei ole pelgalt litsentsiost. Tarkvara näol on tegu sõna otseses mõttes asjaga, mis peab ka kuskil füüsiliselt töötama. Ta vajab head, oma vajadustele vastavat keskkonda ehk serverinfrastruktuuri, kus on mõnus, optimaalne joosta.

Tõrgeteta töö tagamiseks tuleb omakorda keskkonda pidevalt monitoorida ning korrapäraselt ja juhtumipõhiselt hooldada. Lisaks on vaja tagada tarkvara hea jõudlus. Suurte andmebaaside puhul on õigel konfiguratsioonil ja hooldusel oluline mõju tarkvara töökiirusele. See väljendub omakorda serverressursside kasutuses ja kulus, kas siis optimaalses või raiskavas.

Ettevõtte IT-osakond ei saa tunda soetatud tarkvara samal tasemel nagu tarkvarapakkuja ise, nii et see on üldjuhul ebaefektiivsem ning terviktulemus on tarkvaraekspluatatsioonil kehvem.

 

Lahenduse uuendamine

Äritarkvara ajakohasena hoidmine on oma majas asuvate lahenduste puhul samuti üks suuremaid väljakutseid. Tihti näeme klientide juures lahendusi, mis on viis või isegi enam aastat vanad. Mitte sellepärast, et lahendused on nii head, vaid pigem puudub kompetentsus ning selged ja lihtsad teed nende uuendamiseks.

Mida vanem on kasutuses olev äritarkvara versioon, seda keerukam ja kallim on selle uuendamine ning uue tarkvara soetamise projekti kiputakse ikka ja jälle edasi lükkama.

Probleem tekib ka tarkvara toe tagamisel. Tarkvarapakkujad ei taha ja tihti ka ei suuda enam pakkuda seda vanadele versioonidele. Kui vananenud lahendusel peaksid tekkima ühilduvusprobleemid või kui peaks muutuma seadusandlus, siis võib ettevõte olla silmitsi väljapääsmatu olukorraga.

Mõistlik on valida tarkvara, mida pakutakse koos uuendustega. Küsige ja nõudke seda tarkvara valimisel.

 

Keskendumine ärile

Väljaostetud tarkvara või tarkvara kui teenuse vahel valides tasub kindlasti silmas pidada ülal mainitud aspekte. Minu arvates on tarkvarateenuse mudeli hea põhjendus vastutuse teema. Lihtsustatult ütleksin, et ostetud lahendus muutub üldjuhul täielikult soetaja mureks, samas kui renditud variandi puhul on see rendileandja ehk tarkvarapakkuja mure ja kulu. Siis on tema otsene huvi leida optimaalsed lahendused ka tarkvara ekspluatatsiooniks, mitte ainult tootmiseks.

Rentides tarkvara kui teenust saate jätta tarkvaraga seonduva tarkvarapakkuja õlule ja keskenduda oma põhitegevusele.

 

Kohustused, sh ka kulud, mis liiguvad teie õlult tarkvarapakkujale:

  • riistavaraga seonduvad kulud
  • ülesseadmisega seotud kulud
  • lahenduse jõudluse optimeerimine
  • lahenduse kõrgkäideldavus ja varundus
  • terviklahenduse tugi koos kõrge valmisolekuga
  • lahenduse ajakohasena hoidmine

Kaubandus ja laondus

E-pood ja majandustarkvara ühendatud lahendus

Eelmine uudis

järgmine uudis

Tootmine

Millist tarkvara valida tootmisfirmale?

DIGITALISEERIMINE