Uudisvoog:

Tagasi

Laohalduse digitaliseerimine. Miks peaks sellega kohe alustama?

Allikas: Äri-IT Kevad 2023

Autor: Erki Rebane, BCS Itera projektijuht

Laomajanduses suhtutakse digitaliseerimisse kohati liiga ettevaatlikult. Aga takistused on siiski kardetust väiksemad ja kasu arvatust suurem.

 

Laohalduse digitaliseerimine. Miks peaks sellega kohe alustama?

Tihti alustavad ettevõtted digitaliseerimist näiteks ostust või tootmisest, aga kõige suurem kasutegur tekib siiski juhul, kui tegemist on lao jaoks uute lisateenuste osutamisega või on ladu osa suuremast digitaalsest tarneahelast. Ometi ei pruugi iga lao digitaliseerimine mõttekas olla, kindlasti jäävad tulevikuski alles väga lihtsate protsessidega laod. Keerukamate ladude puhul, eriti kui need on integreeritud teiste ettevõtte protsessidega, aitab aga digitaliseerimine suurel määral tarneahelat tõhustada ja kulusid kokku hoida.

Loomulikult on igas laos enamik protsesse aja jooksul paika loksunud. Paraku on suhtumine „nii on ju alati tehtud“ sageli muuda tuste läbiviimisel suureks takistuseks. Kes meist ei oleks kuulnud kogenud kolleegi suust: „Ära kunagi lõhu töötavat süsteemi!”

Inimesed peavad esmalt väljuma mugavustsoonist ning harjuma uute tööriistade ja protsessidega. Selliste muudatuste puhul on otsustava tähtsusega kogu meeskonna kaasamine kohe algusest peale, samuti see, et iga töötaja näeks ja saaks aru selle kasust enda jaoks. Muidugi tuleb tegeleda töötajate murede leevendamisega, kui need muudatuste protsessis kerkivad.

 

Tehnoloogiline platvorm paberimajanduse asemel

Juhtmevabal tehnoloogial, asjade inter netil ja analüütikal põhineva logistika kontseptsiooni teine alustala on tehnoloogiline platvorm, mis katab paindlikult ka tuleviku vajadused. Me kohtame endiselt lahendusi, mis on jõudnud oma elutsükli lõppu või pole pikemas perspektiivis jätkusuutlikud. Ikka on palju käsitööd nõudvaid tööprotsesse koos tüütu paberimajandusega, nii et vigade otsimine on igapäevane rutiin. Halvimal juhul puudub isegi kord päevas uuenev ülevaade laoseisude kohta, rääkimata reaalajas kõigile kättesaadavast infost.

Tänapäeval on logistikaprotsessidesse kaasatud palju osalejaid. Info liikumine aga katkeb kohe, kui üks partneritest ei suuda infot reaalajas vastu võtta või teistele edastada. Konkurentsieelise saavad selles olelusvõitluses need ettevõtted, kes sobivad digitaalsesse tarneahelasse paremini kui teised.

Digitaalsed tööriistad aitavad optimeerida marsruuti, laosisest transporti, füüsilist tööd. Kõik need aspektid teevad kiiremaks teenuste osutamise laos. Äri muutub dünaamilisemaks, nõudlus kõigub – see omakorda eeldab varude paremat planeerimist, mida saab aga teha ainult andmete järjepideva kogumise ja nende oskusliku kasutamisega, arvestades hetke turuolukorda.

 

Digitaliseerimine andmete kogumisel

Siin on esimene samm mobiilsete skännerite kasutuselevõtmine. Selleks tuleb hankida sobiv riistvara ja tagada töö kindel interneti ühendus. Töötajad peavad harjuma uute töövahenditega ja jätma hüvasti paberi-pastakaga. Skanneriga on neil kogu vajalik info alati kaasas ning kõik sammud süsteemis kohe kätte saadavad. Andmeid pole vaja käsitsi sisestada, protsessi kontrollib skänner, vältides vigu, näiteks vale kaubaaluse või asukoha sisestamist. Skännerirakendusi saab kasutada spetsiifiliste töövoogude kaardistamiseks ja protsesside tõhusta miseks. Auto matiseerimine aitab lahendada logistilisi küsimusi, näiteks veodokumendi koostamine laadimisel, kui skaneeritakse esimest kaubaalust, või laadimiseks õige ukse soovitamine.

 

Mobiilsed laolahendused

Üleminek lauaarvutilt nutitelefonidele ja mobiilseadmetele on suur samm edasi lao efektiivsuse suurendamisel. Mobiilsed seadmed ja rakendused vähendavad kõndimisaega ning võimaldavad laotöötajatel andmetele juurde pääseda, olgu nad ise loas või mitte.

Tänapäeva lao mobiilsed lahendused on suure jõudlusega. Lao mobiilsus on üks mõttekamaid valdkondi, kuhu investeerida, kui see on hästi planeeritud ja strateegiliselt kooskõlas ettevõtte vajadustega.

Dynamics 365 Business Centrali jaoks loodud laohalduse lisafunktsionaalsusmoodul Warehouse Insight pakub häid lahendusi. See toetab kõiki Business Centrali kaubajälgimise konfiguratsioone ning funktsionaalsusi, pakkudes laos paberivaba mobiilset rakendust. Riistvara valik on moodulis lai (tööstusstandarditele mõeldud skännerid jm mobiilsed seadmed). Selline paindlikkus võimaldab kasutada sageli juba olemasolevat taristut või kohandada riistvara valikut vastavalt spetsiifilistele vajadustele. Toetatud on kõik suuremad kaubamärgid, sealhulgas Datalogic, Zebra ja Honeywell.

 

Warehouse Insight´i võimalused

  • Töötab Business Centrali erinevate asukoha ja kaubajälgimise seadistustega.
  • Laiendatav käsiterminalis teiste funktsionaalsuste kasutuselevõtmiseks.
  • Käsiterminali tegevuste logimine.
  • Kauba, laoseisu ja aluse sisu päringud.
  • Automaatne uuenduste haldamine.
  • Kauba ülevaade käsiterminalis, mis aitab tagada korrektse laoseisu.
  • Ostu- ja müügitellimuste haldamine laohalduseta asukohas.
  • Käsiterminalis aluste ja ladude vaheline kauba liigutamine ilma eelneva dokumendita.
  • Tootmise sisend ja väljund.
  • Kaameraga integratsioon, vigase kauba pildi lisamine dokumendile.
  • Toetatud kõik tuntud käsiterminali- ja tahvlibrändid.
  • Androidi ja Windowsi tugi.
  • Standard- ja erilahendus inventuuri tegemiseks.
  • Probleemist teavitamine offline’is.
  • Mitmedimensiooniline vöötkoodide tugi.

 

BI

Masinõppe kasutamine kliendi makseraskuste ennustamiseks

Eelmine uudis

järgmine uudis

HRM

Millist töötajate iseteenindusportaali valida?

VÕTA ÜHENDUST