Chat

Uudisvoog:

Tagasi

Microsoft Dynamics 365 Business Central ERP avab uue maailma

Autor: Marek Maido, BCS Itera turundusjuht

Mis see on, mis teeb Microsoft Dynamics 365 Business Centralist parima investeeringu majandustarkvarade seas? Miks tasub vahetada oma vana versioon või olemasolev tarkvara just Business Centrali vastu?

Majandustarkvarade kohta liigub palju müüte ja seisukohti. Üks iganenud müüt, vähemalt Business Centrali puhul, on selle versiooniuuenduse kallidus. On tõsi, et aastaid tagasi tähendas majandustarkvara, sh Dynamics NAVi versiooniuuendus suurusjärgus sama väljaminekut kui esmane juurutus, aga tänaseks on see ajalugu.

Toon siin välja peamised võidud ja põhjused, miks tasuks kaaluda Business Centrali majandustarkvara esmase valikuna. Ka senised Dynamics NAVi ning AXi kasutajad võiks kaaluda versiooniuuendust just selle lahenduse kasuks.

 

Pilv

Koha- ja ajapaindlikust töötamisest on saanud tänapäeval norm ja vaieldamatu konkurentsieelis, mida pakubki just pilvelahendus. Ka vanemates versioonides sai teatud mööndustega kaugtööd teha, kuid kindlasti pole see võrreldav praeguste võimalustega, kus lahendust saab kasutada suvalisest brauserist.

Lahendus on hooldusvabam, kuna pilves puuduvad oma serverid ja infra ning kõik on usaldatud Business Centrali puhul Microsofti kätte. AZUREst on saanud maailma juhtiv pilvekeskkond, mis pakub väga mitmekesiseid võimalusi.

Turvalisus on antud kontekstis kindlasti mõne jaoks mure, teisele aga võidukoht. Pilv pakub tunduvalt suuremat turvavõrku kui oma server. Toimub automaatne backup, samuti on võimalik juurde tellida turvatasemeid (loe nende kohta täpsemalt siit: https://docs.microsoft.com/en-us/azure/sql-database/sql-database-automated-backups?tabs=single-database).

Jõudlus on kindlasti üks olulisemaid tegureid. Kasutatav ressurss on sisuliselt piiramatu ja see toimib click and go põhimõttel. Kui hooajaliselt on vaja juurde panna lisakasutajaid või serveri ressurssi, siis on lahendus mõne kliki kaugusel. Eriti aktuaalne on see ettevõtetele, kelle töö on hästi hooajaline või kes on eriti kiires kasvufaasis. Hea näide on üks meie kliente TransferWise, kes alustas mõnekümne inimesega ja kellel on nüüdseks lühikese aja jooksul juurde tulnud sadu töötajaid. Sellise stsenaariumi puhul poleks isegi mõeldav, et IT osakond jookseks hommikust õhtuni poe vahet.

Uusim tehnoloogia on kindlasti oluline argument – AZURE pakub pidevalt kõige uuemat tarkvara (näiteks SQLi) ja taristut. Nagu me teame, on IT üks kõige kiiremini vananev taristu üldse meeletu innovatsiooni tõttu. Seega ei ole mõistlik hankida juba ostuhetkel vanu seadmeid, vaid pigem rentida teenusena alati parimat.

 

Äpid ja versioonivahetus tulevikus

Üheks kõige olulisemaks uuenduseks loen ma tehnoloogilise platvormi muudatust ja üleminekut äppidele. See tähendab, et standardlahenduse välised funktsionaalsused tehakse äppidena, mida saab alla laadida Microsoft AppSource’ist. Kliendi eriarendused, mida sealt ei leia, tehakse samuti äpina.

Kliendi kasutuskogemuses ja väliselt ei muutu midagi, kuna tegemist pole eraldiseisva lahendusega, vaid äpp installeeritakse selle sisse lisafunktsionaalsusena. Suurim võit on siin kiirus ja lahenduse ülalpidamiskulude meeletu kokkuhoid. Äpi allalaadimine võtab reeglina aega sekundeid või minuti-paar. Versioonivahetus on tulevikus piltlikult nagu telefoni tarkvara uuendus, kus äpid võetakse automaatselt lahti, platvorm uueneb ja need seotakse juba uue versiooniga.

 

Uus funktsionaalsus

Mitte kunagi pole lahenduse ajaloos olnud uue versiooniga kaasas nii palju uut funktsionaalsust kui nüüd ja seda tänu just Microsoft AppSource’ile, kus on lisaks standardlahendusele juba sadu äppe/funktsionaalsusi, mida on võimalik alla laadida. Ning mis veel parem, süsteem täieneb igapäevaselt. Nii nagu mobiilimaailmas, on ka siin mõned äpid tasuta ja mõned tasulised.

 

Tänapäevane töötaja- või ametipõhine kasutajaliides ja mobiilsus

Business Centralile annab lisaväärtust võimalus kasutajaliidest ise sättida ja kujundada see ilma arenduspartneri poole pöördumata.

Eraldi peatükk on mobiilsed seadmed ja optimeeritud kasutajaliides, mis Business Centralis on suurepäraselt lahendatud. Kasutaja saab tasuta alla laadida pidevalt uueneva äpi oma seadmes ning kõik seaded ja andmed on automaatselt sealt saadaval.

 

Tuleviku tehnoloogiad: AI, BI, IoT…

Üks asi, mida tasub ükskõik millise uue majandustarkvara valiku puhul silmas pidada, on selle suutlikus kaasas käia tehnoloogia trendidega, näiteks masinõppe, asjade interneti või seadmeintegratsiooni ja ärianalüütikaga ning meie igapäevase kontoritarkvaraga, nagu Excel, Word ja Outlook.

Microsofti kui maailma suurima tehnoloogiaettevõtte investeerimisvõimekus innovatsiooni ja fakt, et 90% meie kontoritarkvarast on nende loodud, pakub Business Centralis kõike, mis sai eespool välja toodud. Lahendus on integreeritud Exceli ja Wordiga ning toimib eksport-import. Dokumendi põhja saab vajadusel Wordis teatud ulatuses ise kujundada ja Outlook on integreeritud lahendusega. Kontaktid tulevad majandustarkvarast, Outlookis saab teha otse pakkumisi-arveid jne. Masinõpe suudab vabatekstist leida tootenimed ja kogused ning need automaatselt pakkumisele asetada. Lisaks pakub masinõpe laovarude või rahavoogude ennustust ja on näha, et lähiaastatel arendab Microsoft jõudsalt just seda osa.

Lisaks on Microsofti ärianalüüsi tarkvarast PowerBIst saanud valdkonna liider ja enim kasutatud lahendus maailmas, mis on suurepäraselt integreeritud ka Business Centraliga. Kasutajal on võimalik mugavalt kõik aruanded tuua oma rolli pealehele ilma, et tal oleks vaja minna eraldi ärianalüüsi lahendusse.

 

Muud tegurid

Ärikeskkonna muudatused on meie kõigi jaoks valus reaalsus. Business Central pakub siin eelkõige suuremat paindlikkust ja dünaamikat tänu oma võimalustele, mugandatavusele ning kiirele liidestusvõimalusele kolmandate lahendustega.

Seega on oluline maandada tehnoloogilised riskid. Õnneks ei juhtu seda liialt tihti, kuid siiski jõuab meieni kliente, kelle süsteem on ajale sedavõrd jalgu jäänud, et enam pole igapäevast tegevust võimalik jätkata, rääkimata konkurentsivõimelisest ärist.

Üha rohkem mõistetakse, et pole mõtet teha investeeringut vanasse lahendusse, kuna uue vastu vahetades tuleb need teist korda uuesti teha.

Äriteenindus Metoodika

Andmete visualiseerimine ehk disain

Eelmine uudis

järgmine uudis

Äriteenindus Juhtimine Metoodika

BPMN 2.0™ ehk üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna