Chat

Uudisvoog:

Tagasi

Elektroonilised hinnasildid – kuidas suurendada usaldusväärsust tarbija silmis?

Autor: BCS Itera konsultant Erki Ulla

Palju kaupmehed värisevad iga-aastaselt Tarbijakaitse hinnakontrolli ootuses, kuna hinnasiltide printimine/vahetamine korrektse info tagamiseks on väga aega – ja tööjõuressurssi nõudev töö. Kui hinnainfo on eksitav või erineb müügisaalis ja kassas, võib ostleja korraldada skandaali ja selle tagajärjel tekkida kahju ettevõtte mainele.

Tarbijakaitse amet ootab alati kontrolli järgselt kauplustelt vastuseks lahendusi taoliste olukordade vältimiseks ja kaupmehed on ebamugava surve all nende leidmisel. Ühe lahendusvariandina vaatlemegi käesolevas artiklis elektrooniliste hinnasiltide (ESL- Electronic Shelf Labels) võimalusi.

Klient on kuningas. Ülemaailmse uuringufirma Nielseni kohaselt muutuvad näiteks mitmete kaupade hinnad iga nädal vähemalt 40% ulatuses, seda eeskätt toiduainete osas. Hinnauuendamiste käigus ei kulutata mitte ainult raha ja töötajate aega, vaid tehakse ka rohkelt vigu kuna praeguses tööjõu olukorras ja kvaliteedis on keeruline, et tööl oleks ainult väljaõppinud inimesed, kes teavad täpselt, mida nad tegema peavad. Seetõttu sageli juhtubki, et müügisaalis on hinnad valed/uuendamata ning viga selgub alles siis, kui klient kassas maksma hakkab. Võib tekkida ebamugav vaidluse olukord, kus kliendil on õigus nõuda väikseimat hinda. Näiteks Kanadas on isegi seadused – juhul kui eksitava hinnainfoga kaup on alla 10$, kohustavad andma selle kauba kliendile tasuta ja üle 10$ kaupade puhul madalmast hinnast allahindlust 10$ (N: kui kaup on hinnasildil $29 aga kassas $50, siis tuleb see kliendile müüa hinnaga  $19!).

Mitmed kaupmehed on nendele probleemidele leidnud lahenduse elektrooniliste hinnasiltide  näol (näiteks Eestis on ESL-i juurutanud Telia, Rõõmu kaubamaja, Tallink Duty Free, Sony Center  jt kauplused).

Elektrooniliste tooteetikettide süsteem võimaldab kontrollida hindade õigsust, jälgida laoseisu, hallata kauba väljapanekut ja edastada kampaaniainfot. Informatsiooni etikettidel saab muuta kiiresti ja lihtsalt ning kuna puudub hindade lahknevus müügisüsteemis ja hinnasiltidel, võib nii kaupmees kui klient olla kindel nende õigsuses.

Hinnad paberivabaks. Võrreldes paberist hinnasiltidega vähendavad digitaalsed hinnasildid tööjõukulu, sest neid pole vaja uuesti välja trükkida ja lettidele paigutada, elektroonilised hinnasildid on pikema aja jooksul ka keskkonnasõbralikumad ning kestavad väga kaua, kuna baseeruvad e-paberi tehnoloogial (E-paper, energiat kulutatakse ainult info muutmisel). Saadaval on erineva suurusega, mitmevärvilised ja ka veekindlad variandid (IP67), mida on ka võimalik pesta kui need on määrdunud.

Hindade uuendamine toimub tsentraalselt majandustarkvaras, mis on liidestatud ESL-ga.
Iga hinnamuutus jõuab koheselt ESL-i keskjaama, mis saadab info laiali kõikidele kauplustes paigaldatud traadita-tehnoloogial saatjatele (IR, RF) ning nende kaudu toimub elektrooniliste siltide uuendamine. Info liikumine on kahesuunaline, st iga silt annab ka tagasisidet kui uuendamine õnnestus või ei õnnestunud ning kasutaja saab kiiresti ülevaate toimunud muudatustest.

Tõsta efektiivsust ja kliendikogemust. Suurte kaupluste puhul on ESL-i juurutamisega saavutatav märkimisväärne tööaja kokkuhoid ning ühtlasi ka teenindajate suurem rahulolu oma tööga. Näiteks ühes Araabia Ühendemiraatide jaemüügi ketis Aswaaq, kus koos Dynamics NAV jaekaubanduse lahenduse LS Retailiga võeti kasutusele elektroonilised hinnasildid vabanes kaupluse personali tööaeg 90% ulatuses, mille arvelt on nüüd võimalik rohkem tegeleda klientide teenindamisega tagades meeldiva ostukogemuse.

Toome veel ära mõningad kasud kaupmehele:

  • süsteem on kergesti installeeritav
    • madalate hoolduskuludega
    • hallatav kaugjuhtimise teel
  • alati õiged hinnad siltidel
  • täielik kontroll ja informatsiooni ülevaade kõikide poodide kohta
  • müügi ja kasumi suurenemine

 

Kuna elektroonilistel hinnasiltidel on võimalik kuvada mitmesugust infot, siis  avanevad ka uued innvoaatilised reaalajas võimalused nagu:

  • kuvada/hallata laoseisu (näiteks klient saab sildilt vaadata, kas talle sobivat numbrit kingi on laos)
  • interaktiivselt juhtida tähelepanu siltidele pannes need vilkuma, kas e-kaupluse toodete komplekteerimise või kauba väljapaneku optimeerimiseks
  • dünaamilised hinnad- muuta hindu kiiresti vastavalt kauba realiseerimisajale, laoseisule, hooajale, ilmale, sündumustele, Happy Hour jne.
  • kaardistada kliendi käitumist ja mõjutada ostuostust poeriiuli ääres
  • toote asukohani juhatamine ja tootenimekirja alusel teekonna planeerimine

Äriteenindus Määratlemata

Projektiplaneerimise kunst ja vahendid = rahulolev klient!

Eelmine uudis

järgmine uudis

Äriteenindus Juhtimine Kaubandus ja laondus Tehnoloogia Tootmine

Äritarkvara sinu telefonis ehk Dynamics NAV äpid – kellele ja miks?