Chat

Uudisvoog:

Tagasi

Uusi lahendusi jaekaubanduse vallast

Allikas: Äri-IT Sügis 2022

Autor: Viljar Käärt, BCS Itera konsultant

Maailma populaarseima Microsoft Dynamics 365 Business Centrali majandustarkvarale mõeldud jaekaubanduse erilahenduse LS Centrali viimasest uuenduste ülevaatest on juba palju aega möödas. Nüüd on õige hetk teha uus kokkuvõte.

Uusi lahendusi jaekaubanduse vallast

Meeldetuletuseks: LS Central on üle maailma kasutatav populaarseim Microsoft Dynamics 365 Business Centralil põhinev jaekaubanduslahendus, mis katab kõiki äriprotsesse. Terviklahenduse puhul räägime finantsist, ostust, müügist, laost, kauplustest, lojaalsusprogrammidest, turundusest jne. Lahenduse saab kasutusele võtta pilves, on-premise’ina (tarkvara on installitud ja töötab organisatsiooni arvutites kohapeal) või hübriidina ehk kombineerituna kahest eelmisest.

Selles kirjatükis peatun kahel suuremal uuel lahendusel – need on Actionable Insights ja lihtne kassaäpp LS Express.

 

Uus juhtimise instrument Actionable Insights

LS Centralis on saadaval uus moodul Actionable Insights. lahendus, mis võimaldab monitoorida ja analüüsida paljusid jaekaubanduse äriprotsesse. Asja võlu on just selles, et juht saab valida olulised ja kõnetavad võtmenäidikud ehk KPI-d (key performance indicator), määrata teavituse reeglid, nii et keegi saab teavituse ning asub saadud info põhjal tegutsema.

Kohe võib tekkida küsimus, mille poolest lahendus erineb klassikalisest ärianalüüsi lahendusest. Kahe aspekti poolest: esiteks seadistatavad töövood ehk kes mida ja millistel tingimustel peab tegema; teiseks automaatsed teavitused, mis ei luba olulistest asjadest mööda vaadata.

Funktsionaalsuse peamised eesmärgid:

  1. Koondada äriprotsessidega seotud võtmenäitajad (KPI-d) ühte kesksesse kohta.
  2. Noppida andmete massist välja ainult vajalik ja serveerida see kasutajatele arusaadaval kujul.
  3. Info kiire edastamine vastutavatele kasutajatele, et nad saaksid proaktiivselt reageerida.

Lahenduse üldine toimimisloogika on väga lihtne:

  1. Karbilahenduse 48 mõõdiku seast (nt ost, müük, varude planeerimine, eelarvestamine jne) valitakse ettevõtte jaoks tähtsaimad. Vajadusel saab ettevõttepõhiseid mõõdikuid kohandustega lisada, süsteem ei ole kinnine.
  2. Valitud mõõdikutele määratakse piirid ja tähtsusastmed: millal on näitaja OK ja millal mitte ehk mis hetkest alates peab reageerima.
  3. Mõõdikute jälgimiseks määratakse vastutajad või nende grupid, kes saavad teavitusi rollikeskuse või e-maili kaudu, et probleemide korral operatiivselt reageerida.

Siin on kaks väga lihtsat näidet, et aru saada, milliseid ärivajadusi saab antud funktsionaalsusega lahendada:

1. VAJADUS

Jälgida, et kui kauba x laoseis langeb alla teatud piiri, siis teatud kasutaja saab selle kohta teavituse, et seda kohe juurde tellida.

LAHENDUS

Lahenduse Actionable Insights mõõdikute hulgast valitakse sobiv ja määratakse reeglid, millal peab kasutajat teavitama (nt laoseisu piir jne). Seadistatakse kasutaja(d), kes vastutab/vastutavad selle teemaga tegelemise eest. Kui nüüd kauba laoseis langeb alla määratud piiri, saadab süsteem kasutajale teavituse (e-mail või märge rollikeskuses), millelt ta avab seotud ülesande kaardi, kust ta leiab vajaliku info, saab teha kauba ostutellimuse ning märkida ülesanne tehtuks!

2. VAJADUS

Jälgida ostutellimusi, kus olevate kaupade saabumise aeg on üle ühe nädala hilinenud.

LAHENDUS

Actionable Insightsi mõõdikute hulgast valitakse sobilik ja määratakse reeglid, millal peab lahendus kasutajat teavitama. Antud juhul siis ostutellimuse saabumise tähtaja ületamise piir. Seadistatakse kasutaja, kes vastutab antud teemaga tegelemise eest: kui ületatakse tähtaega, siis süsteem saadab talle teavituse (e-mail või märge rollikeskuses), millelt ta avab seotud ülesande kaardi, kus ta leiab vajaliku info, et tegutseda. Antud näite puhul suhtleb ta tarnijaga, määrab dokumendile uue saabumise tähtaja ja märgib süsteemi genereeritud ülesanne tehtuks!

Näide lahenduse rollikeskuse vaatest:

Näide lahenduse rollikeskuse vaatest

Kasu:

  1. Parem ülevaade, sest kõik ettevõtte jaoks tähtsad võtmenäitajad on ühes kohas.
  2. Väheneb reageerimisaeg teemade käsitlemisel, kuna lahendus võimaldab kasutajaid kiiresti informeerida, et kohe meetmeid rakendada. Lahenduses olev aruandlus võimaldab analüüsida, kes kui kiiresti ja millal on asjaga tegelenud.
  3. Parem fookust probleemide haldamisel tänu tähtsusastmete määramise võimalusele.
  4. Mõõdikute näitajatega seotud visualiseeritud aruandlus annab parema ülevaate toimuvast.
  5. Võimalus kasvatada tulusid või vähendada kulusid, mis võivad tekkida, kui probleemid jäävad tähelepanuta.

 

Lihtne kassalahendus LS Express

Kui kasutad ettevõttes ERP lahendust Business Central ja king pigistab integreeritud kassalahenduse koha pealt, siis on järgnev toode just sulle!

LS Express on lihtne kassalahendus, mis võimaldab kassamüügiprotsessid müügitellimuse pealt ära kolida ja anda kasutajatele mugavam tööriist müügitehingute teostamiseks.

LS Express laiendab Microsoft Dynamics 365 Business Centrali, lisades sellele kassa toe.

Kes on juba Business Centrali äriloogikaga tuttav, sellel on ka LS Expressi kasutamine selge. LS Express võimaldab varusid, ostu, müüki ja finantse hallata ühes lahenduses, mis tähendab, et ei pea eri rakenduste vahel liikuma. Lahendus toimib nii SaaSi (Software-as-a-Service – tarkvara kui teenus) kui ka on-premise Business Centrali peal ja paigaldamine toimub äpina. Kassa toimib veebilehitsejas, mis tähendab, et seda saab kasutada nii arvutis kui ka mobiilses seadmes.

LS Express lahenduse kassavaate näide:

LS Express lahenduse kassavaate näide

Funktsionaalsused:

  1. 100% integreeritud Business Centraliga.
  2. Hõlpsasti kasutatav kassa, kus makseviisideks sularaha, kaardimakse, arvega müük, kinkekaart (sh nende kombinatsioon).
  3. Kassatöötajate haldus, sh õigused, millega määratakse, mida kassas teha saab.
  4. Sularaha haldus (sh integreeritus pearaamatuga).
  5. Kampaaniate moodul.
  6. Klientide haldus.
  7. Kaubainfo kuvamine otse kassas,

Selline kassalahendus sobib ettevõtetele, kes tegutsevad järgmistes valdkondades:

  1. Hulgimüük, kus tehakse enamasti projektimüüki, aga siiski veidi ka jaemüüki, milleks on vaja kassalahendust.
  2. Teenindus, kus tehingud registreeritakse kassa kaudu ja seega on vajadus integreeritud lahenduse järele.
  3. Kohvikud, väiksemad söögikohad, veinikauplused

Kasu:

  1. Lahendust on lihtne käima panna ja hallata.
  2. Väiksemad kulud juurutamisel, sest jäävad ära arenduskulud, mida tehakse Business Centrali müügitellimuse kohandamisel, et sellelt oleks võimalik kassamüüki teha.
  3. Vajadusel automaatsed uuendused ehk alati saab kasutada kõige uuemat versiooni!
  4. Integreeritus Business Centraliga, jääb ära liidestamine ja info on saadaval reaalajas.
  5. Kuna kasutusloogika on sama nagu Business Centralis, on tänu sellele koolituskulud väiksemad, sest kasutajad ei pea mitut rakendust endale selgeks tegema.

 

KOKKUVÕTE

Nagu näha, teeb LS Retail pidevalt tööd selle nimel, et pakkuda klientidele nende äriprotsesside jaoks vajalikke lahendusi, arvestades sellega, et rakendust oleks ka lihtne kasutada!

Palk ja personal

Palk365 ja Personal365 uuendused 2022 september

Eelmine uudis

järgmine uudis

Palk ja personal

Palk365 ja Personal365 uuendused 2022 oktoober