Uudisvoog:

Tagasi

Hulgikaubanduse eripärad ja lahendused – Dynamics 365 Business Central

Autorid: BCS Itera konsultant Marilin Prants ja Erki Ulla

Hulgikaubanduse põhifookuses on kaupade kiire ja täpne liigutamine. Iga klient nõuab spetsiifilist lähenemist: kellele on oluline allahindlusega kaubad, teisele logistilise teenindamise kõrge kvaliteet, aga ka sortimendi täpne jälgimine või alati kaubaga täidetud riiulid.

Dynamics 365 Business Central standardses lahenduses sisalduvad juba mitmed hulgikaubanduse põhiprotsesse toetavad funktsioonid nagu näiteks:

  • Info sisestamise ja leidmise kiirendamiseks saab kauba pealt nn käpaga skaneerida vöötkoodi.
  • Tooteid on võimalik jälgida nii partiinumbrite, kui ka aegumistähtaegade järgi läbi terve lahenduse, kaasa arvatud laos, plaanimisfaasis ja komplekteerimisel. Ka tagasi tulnud kaupu saab jälgimistähise järgi otsida ning leida üles kõik tehingud, mis selle partiiga tehtud on.
  • Erinevate toodete komplekteerimine võimaldab suurema lisandväärtusega kaupu pakkuda. Näiteks pakendatakse kaunisse kinkekarpi hõõgvein ja piparkoogid või immutatakse puit enne müümist ilmastikukindlaks terrassilauaks.
  • Tõsisemalt alal tegutsedes investeeritakse uutesse laopindadesse ning siis on vaja jälgida kaupade seisu eri asukohtades ja täita tellimusi eri ladudest kaupu lähetades.
  • Oluline võib olla ka asenduskaupade sortimendis kokku leppimine – et riiul kunagi tühjaks ei jääks, märgitakse ära kaubale ära asendused, millega klient on nõus.
  • Paratamatult tuleb tegeleda ka kliendilt tagasi tulnud kaupadega ning siis on vajalik juhtida ostutagastusi hankijatele, et asendused või ka rahalised hüvitused saaksid vastavalt lepingule toimetatud.
  • Suurte kaubakogustega käib kaasas ka pakendiaktsiisi andmete kogumine, mis on vajalik riikliku aruandluse esitamiseks.
  • Hulgimüügis võib saada märkimisväärset teenuse kvaliteedi tõusu elektroonilise dokumendihalduse kasutuselevõtust. Nii saab näiteks Telema e-arveoperaatori teenuse kaudu liigutada ka ostudokumente: saata ostutellimuse hankijale, vastu võtta saatelehe, hankijale saata tarnekinnituse ning vastu võtta hankija ostuarve.

 

Oleme Dynamics 365 Business Centralile loonud laiendatud lahenduse nimega Hulgi365. Valminud erilahenduste seas, mille oleme spetsiaalselt hulgimüüjatele mõeldes loonud, on näiteks:

  1. Paberivaba lao skännerlahendus koos veoringidega. See lahendus annab võimaluse laos kasutusele võtta tahvliga ühendatud käsiskännerid ja sellega kiirendada laos kaupade panemise protsessi. Laotöötaja piiksutab kauba peal asuva vöötkoodi ja sisestab lisaks vajaliku info. Nii tehakse vähem eksimusi andmete käsitsi sisestamisega ning varude käsitlemine on kiirem.

 

  1. Kliendi kauba sortimendi haldamine. Tihti on hulgimüüjad sõlminud kliendiga kokkuleppeid kauba sortimendi osas, mis klient vajab. Selleks on loodud risttabel kaupade ja tarneklientide lõikes, mida saab filtreerida kliendi, kokkuleppe kehtivuse ajavahemiku, kaubakategooria või ka tähtsusastmete järgi. Väljavõtet saab Excelina saata kliendile üle vaatamiseks ja muudatusettepanekute tegemiseks, mida saab uuesti lahendusse kopeerida.

 

  1. Hulgimüüjatel võib olla tooteid, mis on pakendatud pandipakendisse. Sel juhul on vajadus neid pakendeid lao mõistes, aga ka riikliku aruandluse jaoks jälgida ning varusid juhtida. Lahenduses on võimalik kaubale kirjeldada pandipakend ja

 

  1. ID-kaart kliendikaardina. Kuna tihtipeale on hulgimüügis kasutusel nii käsiskännerid kui jälgitakse klientide volitatud isikuid, siis oleme teinud lahenduse, mis lubab sama käsiskänneriga lugeda ID-kaardi teisel poolel olevat isikukoodi sisaldavat vöötkoodi ning selle järgi leida kontaktide hulgast klient ja tema volitusõigused.

 

  1. Kampaaniate haldamine. Müügikampaaniate juhtimise tööriist, millega saab kliendile või klientide rühmale määrata tähtajaliselt kehtivad erihinnad ja eeldatavad müügikogused. Kampaania tulemust on võimalik analüütiliste tunnuste järgi hiljem analüüsida ning teha järeldusi kampaaniate tulemuslikkuse kohta.

 

  1. Kaardimakseliides. Lahendus võimaldab lõpetada/sulgeda müügitehingu tasudes pangakaardiga või kombineerides makseviise, näiteks osa kaardiga ja ülejäänud sularahas. Liides toetab Eestis enimkasutatavaid makseterminale nagu Ingenico, Epsware jt .

 

  1. Krediidikontroll. Lisab täiendavad võimalused müügitehingute teostamisel kliendipõhiselt kontrollida krediidilepinguga sätestatud tingimusi ja piirata tehingute lõpetamist juhul kui tingimused pole täidetud (näiteks krediidilimiit ületatud või kliendil on maksetähtaja ületanud võlgnevused). Lisaks on võimalik ära kirjeldada tähtajalise kehtivusega volitatud isikud, kellele on lubatud krediidimüüki teha ja kaupa väljastada.

 

Lisaks on sama tarkvara platvormi kasutavatel hulgimüügi ettevõtetel lahendusse tehtud ka täiendusi, mis võimaldavad hankijatega kehtivate boonussüsteemide jälgimist, müügimeeste tasuskeemide kajastamist, liidestanud erinevate laoteenust osutavate ettevõtete lahendustega, aga a PIMidega (ehk tooteinfo haldussüsteemidega).

Dynamics 365 Business Central sisaldab standardlahenduses juba mitmeid olulisi funktsioone, mis annavad hulgimüügiettevõtetele konkurentsieeliseid, kuid tihtipeale on vaja ka erilahendusi, millest kõige vajalikumad oleme tootesse valmis teinud, et kiirendada nende kasutuselevõttu.

Määratlemata

Dynamics 365 Business Central ametlik avaüritus – PILDID

Eelmine uudis

järgmine uudis

Juhtimine

BCS Itera Äri-IT minutid KUKU raadios – SAADE 1- 7

DIGITALISEERIMINE