Chat

Uudisvoog:

Tagasi

Tarkvara kolimine pilve – miks ja kuidas?

Allikas: Äri-IT Kevad 2020

Autor: Margo Touart, BCS Itera toote- ja tehnoloogiajuht

Miks tarkvara kui teenus (SaaS, Software as Service) muutub iga aastaga järjest populaarsemaks ja kuidas käib majandustarkvara pilve kolimine?

Tarkvara kolimine pilve - miks ja kuidas

Veel mõned aastad tagasi ostsime muusikat ja filme DVD-plaatidel. Nüüdseks on interneti areng kaasa toonud kuutasupõhised voogedastusteenused. Me ei pea enam hoolitsema koduse plaadiriiuli uuendamise pärast – värske sisu tuleb otse koju kätte. Või kuhugi, kus me parasjagu arvuti, tahvli või telefoniga viibime.

Analoogne muudatus on toimunud ka tarkvara, sealhulgas äritarkvara turul. Järjest vähemaks jääb ettevõtteid, kes soetavad endale serverid ja tarkvara – pigem eelistatakse juba kuupõhiseid tarkvarateenuseid.

 

Miks eelistada äritarkvara pilveteenusena?

Põhjusi on palju. Toon siin välja mõned olulisemad.

  • Lihtne kasutusele võtta

Äritarkvara soetamine on tavaliselt pikk protsess: vaadatakse üle pakkujad, hinnatakse tarkvara sobivust, võimekust, kulukust. Otsust kaalutakse kaua, kuna investeeringud on suured ja seega hiljem tagasiteed eriti ei ole. Tarkvarateenuse puhul aga on alginvesteeringud väiksed ning vahetamine tunduvalt valutum.

Tavaliselt on vaja äritarkvaraga koos ka server hankida või rentida see mõne serverteenusepakkuja (nt Amazoni, Microsoft Azure’i) juures. Kusjuures selleks, et teada saada, kui suured on vastavad kulud, tuleb ette näha, kui võimsat serverit vajatakse – ja see ei ole sugugi lihtne.

Lisanduvad veel ülesseadmistööd. Server ning kogu sinna minev tarkvara tuleb konfigureerida – see kõik maksab ja võib kesta päevi.

Tarkvarateenuse puhul on server ja kõik tööd kuutasu sees ning tarkvara seadmiseks kulub üldjuhul vaid minuteid, kuna protsessid on automatiseeritud. Seega saab juurutustöödega alustada n-ö kohe homsest.

  • Lihtne ülal pidada

Kuna tarkvara kui teenuse puhul ei ole oma serverit, siis ei ole ka, mida hooldada. Ei ole asja, ei ole probleemi, ei ole kulusid. Näiteks ei pea tundma muret varunduse ja taaste toimimise pärast või selle pärast, kas tarkvara/andmebaas on hooldatud (indekseeritud); kas andmemahtude kasvades jõudlus ikka säilib ning ega süsteem ajapikku järjest aeglasemaks ei muutu.

Tarkvarateenuse puhul on lahenduse ülevalhoidmise kohustus ja vastutus tervikuna selle teenuse pakkujal ning see sisaldub hinnas.

  • Lihtne ajakohastada

Äritarkvara ajakohasena hoidmine on oma majas asuvate lahenduste puhul üks suuremaid väljakutseid. Tihti näeme, kuidas kliendid kasutavad lahendusi, mis on 5 või isegi 10 ja enam aastat vanad. Ja mitte sellepärast, et need lahendused on nii head, vaid pigem puuduvad selged ja lihtsad teed nende uuendamiseks. Nii väheneb iga aastaga ettevõtte konkurentsieelis, mille juures on infotehnoloogial kindlasti oma kaal.

Dynamics 365 Business Centrali puhul tuleb turule uus versioon igal kevadel ja sügisel ehk kaks korda aastas ning vaheversioonid võimalike parandustega igakuiselt.

Tarkvarateenuse kasutajad saavad uuendused automaatselt enda määratud ajavahemikul ja need sisalduvad hinnas.

Dynamics 365 Business Centrali tarkvarateenuse üks lisahüvesid on kindlasti AppSource.

Business Centralile on AppSource’is saadaval sadu laiendusmooduleid paljudelt pakkujatelt, mida on võimalik pilvelahendusele juurde soetada ja klikiga paigaldada.

 

Kuidas pilveteenusele üle minna?

Dynamics 365 Business Central on pilveteenusena Eestis saadaval olnud ligikaudu aasta. Oleme teinud nii uusi juurutusi kui ka paigutanud olemasolevaid lahendusi pilve. Siin on mõned tähelepanekud, millega tuleks pilveteenusele üleminekul arvestada.

  • Arendused tehakse laiendusmoodulitena

Standardlahendust saab edukalt täiendada oma arendustega, kuid peab arvestama, et nn baas- ehk lähtekoodi muudatused ei ole lubatud. Arendused tuleb teha oma laiendusmoodulitena. See võib muuta asja veidi keerulisemaks, aga lisapingutus on seda väärt, sest ainult nii on tagatud versiooniuuendused ilma, et arendused neid segaksid.

  • Liidesed tehakse veebiteenustega

Ühendused andmebaasi tasemel ei ole lubatud ja kõik liidesed tehakse veebiteenustega. Saadaval on nii JSONi formaadis REST API, kui ka XMLi formaadis SOAP-teenused. Veebiteenuste kaudu saab andmeid lugeda, kirjutada ja samuti Business Centralile käsklusi anda, näiteks mõne tegevuse käivitamise kohta.

  • Versiooniuuendus olemasoleva lahenduse üleviimiseks

Selleks et viia olemasolev Business Centrali (või NAVi) lahendus üle pilve, tuleb see enne uuendada viimaseks versiooniks. Seejärel on võimalik kogu andmebaas laadida pilve, lülitada kohalik server välja ning jätkata lahenduse kasutamist juba pilveteenusena.

 

Kuidas saab Dynamics 365 Business Centrali pilveteenusega tutvuda?

Võtke meiega kindlasti ühendust. Näitame teile seda suurima heameelega või seame teile tutvumiseks üles proovikeskkonna.

Juhtimine Tehnoloogia

Iga personalijuhi unistus: automaatse andmevahetuse võidukäik

Eelmine uudis

järgmine uudis

Juhtimine Tehnoloogia

Ettevõtte kultuurimuudatuse uued tööriistad – nüüdisaegne tehnoloogia

DIGITALISEERIMINE