Chat

Uudisvoog:

Tagasi

Kriisi õppetunnid e-kaubanduses: edu tagavad paindlikkus ja töökindlus

Autor: Martin Lond, Finestmedia e-kaubanduse valdkonnajuht

Eriolukord muutis paljude sektorite töökorraldust ja tekitas klientidel uusi harjumusi. Nüüd tuleb kiiruga tehtud muudatused üle vaadata ja veenduda, et ettevõtte süsteemid on töökindlad ja paindlikud ning peavad ootamatustele vastu ka edaspidi.

Eriolukord raputas meie sisseharjunud töökorraldust peaaegu igas sektoris. Paljudel ettevõtetel tuli oma tegevus üle kolida e-kanalitesse. Eelisseisus olid need, kes olid juba varem müügikanaleid mitmekesistanud ja kellel oli füüsilise poe kõrval olemas e-pood. Teised pidid ellujäämiseks kiirelt tööprotsessid ümber kujundama.

Kriisiolukorras ei olnud aega pikalt mõelda ja planeerida – tegutseda tuli kohe, vastasel juhul riskis ettevõte ohuga uksed igaveseks sulgeda. Innovaatilisemad ettevõtted suutsid end kiirelt koguda ja välja mõelda, milliseid muudatusi on vaja ning millised tehnoloogilised lahendused seda võimaldavad. Põlve otsas loodi ajutisi lahendusi, mis küll aitasid kriisi üle elada, kuid ei sobinud siiski pikaajalisemaks kasutamiseks.

Tarbija aga harjus uue olukorraga. Kes e-ostlemist varem pelgas, sai kriisi ajal tõuke seda proovida ning harjus e-kanalite mugavuse, kiiruse ja turvalisusega. Oma toodete ja teenuste pakkumine internetis muutus oluliseks nii B2B- kui B2C-äridele. Seda illustreerib asjaolu, et võrreldes pandeemiaeelse ajaga on e-kaubanduse osakaal kasvanud 63% (https://www.the-future-of-commerce.com/2020/05/13/covid-19-e-commerce-data).

Edu pant on kohanemisvõime

Kriisist õppisime, kui oluline on olla paindlik ja kohanemisvõimeline ning kasutada tehnoloogilisi lahendusi, mis on skaleeritavad ning ettevõtte muutuvatele vajadustele lihtsasti ümber kohandatavad.

Näiteks võis eriolukorra ajal e-poodide liiklus suureneda kümneid või isegi sadu kordi. Kui platvorm suurenenud nõudlusega toime ei tulnud, kaotas ettevõte kriitilisel hulgal kliente ja tulu. Valmidus suurendada e-kaubanduse võimekust on seega oluline konkurentsieelis, millega peaks tegelema iga tulevikule mõtlev ettevõte.

Suurenenud nõudluse tingimustes oli ka äärmiselt tähtis, et ettevõtted suudaksid oma e-poes kuvada ajakohast faktidel põhinevat ja täpset infot. Kuna olud muutusid iga päevaga, mõnikord lausa tundide või minutitega, oli vaja ka e-poodide müügiprotsesse ümber korraldada. Edu saatis neid, kes olid võimelised lihtsamaid funktsioone iseseisvalt ja kiiresti paari nupuvajutusega seadistama. Võimekus ilma IT-partnerit kaasamata e-platvormil lihtsaid muudatusi teha on ka tulevikus hädavajalik ning aitab kokku hoida nii aega kui ka raha.

FinestCommerce aitab äri uuele tasemele viia

Kriisi ajal või enne seda loodud lahendused vajavad nüüd ülevaatamist ja parandamist, aga see ei tähenda tingimata meeletult suuri kulutusi. Selleks et ettevõtteid aidata, on Finestmedia kokku pannud e-kaubanduse infrastruktuuri FinestCommerce, mis võimaldab vähese vaeva ja taskukohase hinnaga uue e-platvormi luua või olemasoleva e-kaubanduslahenduse uuele tasemele viia. FinestCommerce on mõeldud igas suuruses ettevõtetele, et aidata neil üle saada kitsaskohtadest, mis nende äri paigal hoiavad.

FinestCommerce katab 90% vajadustest, mis kaupmehel e-platvormi kasutades võivad tekkida, olgu selleks kolmandate osapoolte, tarnijate või andmelaoga liidestamine, tooteinfo rikastamine ja juhtimine, mobiilse kasutajakogemuse pakkumine, maksete vastuvõtmine, kliendisuhete juhtimine, monitoorimine või dropship-loogika loomine.

Finestmedia lähtub töös full life-cycle management’i põhimõttest, mis tähendab, et me ei aita luua üht eraldiseisvat e-kanalit, vaid vaatame ettevõtet tervikuna, kaardistame selle vajadused ning loome strateegia ühiselt eesmärkideni jõudmiseks. Ikka selleks, et ettevõtte kanalid võimaldaksid paindlikkust, oleksid töökindlad ning nende kasutamine oleks lihtne nii teenusepakkujale kui ka kliendile.

Juhtimine Metoodika

Muudatuste juhtimine – majandustarkvara juurutusprojektid

Eelmine uudis

järgmine uudis

Äriteenindus Metoodika

Andmete visualiseerimine ehk disain