Chat

Uudisvoog:

Tagasi

5 viisi, kuidas meeldida klientidele ja kasvatada müüki

Autor: Viljar Käärt, BCS Itera jaekaubanduse konsultant

Jaemüük uue aja klientidele ei ole lihtne, sest kogu sektor on muutuste keerises ja see nõuab kiireid ja õigeid otsuseid. Mis edasi saab? Millist eksperti uskuda? Milline investeering teenib kulu tagasi? Kuidas püsida konkurentsis?

Kuigi ostjad tahavad uuendustega kaasas käia, siis eduka jaemüügi alustõed jäävad ikka samaks ja nendest ei saa üle ega ümber. Uuringud näitavad, et kliendid ootavad kõige enam asjalikku teenindust, kliendikesksust ja mugavust. 

Siin on viis võimalust, kuidas ajaga kaasas käia, klientidele meeldida ja sega loomulikult ka müüki kasvatada.

1.    Ole roheline ja keskkonnasõbralik

Ostleja keskkonnateadlikkust ei maksa alahinnata. Uuringute järgi teeb enam kui pool klientidest ostuotsuse ettevõtte või brändi keskkonnasõbralikkuse kuvandi põhjal. Sellise kuvandi loomiseks:

  • Vähenda pakkematerjale ja kasuta ümbertöödeldavaid/-töödeldud pakendeid. Näiteks kilekoti asemel paku paberkotti, millega saab rohelist mõtteviisi välja näidata. Kohvitopsi asemel anna võimalus kasutada oma termoskruusi jne.
  • Võta sortimenti rohelisi tooteid, mis on toodetud keskkonnasõbralikest või ümbertöödeldud materjalidest. Rõhuta seda kauplustes, hari klienti.
  • Veebis tarneviisi juures selgita kliendile, et superkiire tarne tähendab looduse enamat saastamist. Paku aeglasema tarne valijatele boonuspunkte või sooduskoode.

2. Insta-sõbralik kontseptsioon

See võib kõlada veidralt, aga kui salvestada piltidele osturõõmu ja kuvada seda sotsiaalmeedias, kõnetab see klienti ja kasvatab bränditeadlikkust. Sotsiaalmeedia platvorm Instagram on kinnitanud, et üle poole kasutajatest on leidnud rakenduse kasutamisel uusi ja huvitavaid tooteid. Seega pole paha, kui kaupluses on nn showroom – nurk, kus klient saab ennast ja sõpru jäädvustada ja neid pilte jagada. Selline võimalus on juba olemas paljudes kosmeetika- ja riideärikettides. Lisaks info levimisele sotsiaalmeedias jääb see meelde ka kliendile endale.

3.    Tekita ostukeskkond, kus klient tunneb ennast hästi

Ostleja väärtustab väga heaolu ja loomulikult eeldab ta seda ka ostukogemusest. JLLi uuring tõi välja, et 41% klientidest ootab kaubanduskeskustest avarust ja rohelust. Paku oma kauplustes kohvi või tervisliku näksi ostmise võimalust. See tekitab meeldiva ostukogemuse ja jääb meelde. Hea näite võib tuua Rahva Raamatu näol, kes avas otse kaupluses kohviku, kus klient saab veidikeseks ajaks aja maha võtta ja jalga puhata ning kohvi nautides ostetud raamatusse süveneda.

4.    Soodusta klientide kogukonna teket

Kuigi pereliikmetelt ja sõpradelt saadud soovitused toodete-teenuste kohta on tähtsad, on järjest suurem mõjuvõim tarbijate kogukonnal. Need on inimeste grupid, kes on mõne toote-teenuse fännid ja jagavad selle kohta infot sotsiaalmeedias või selle tarbeks loodud platvormil. Jaemüüjad ja brändiomanikud loovad selleks seega võimalusi, nt sündmused kauplustes või online-lahendused teadmistepõhise foorumi näol. Heaks näiteks on edukas velotrenažööride tootja Peloton, kes erineb oma valdkonnas teistest selle poolest, et on loonud online-keskkonna, kus toimuvad veebitreeningud ning kus kasutajad võistlevad üksteisega, võrreldes oma saavutusi ja tulemusi. Sellise lahenduse pealt on inimesed nõus maksma tasuliste Premium-pakettide eest, sest Peloton pakub palju rohkem kui lihtsalt toodet.

5.    Ole valmis järjest kasvama jagamismajandusega

Ostleja roheline mõtteviis kajastub ka selles, et järjest kiiremini kasvab nõudlus jagatud toodete-teenuste vastu. JLLi uuring leidis, et üle poole tarbijatest sooviks rentida trendikaid ja kvaliteetseid tooteid ning üle 70% tahaks osaleda jagamismajanduses, mille on populaarseks muutnud Airbnb ja Uber. Näited saab tuua ka jaekaubandusest, kus pole enam uudiseks ettevõtted, kes rendivad välja kalleid brändirõivaid, mis oleks muidu kõrge hinna tõttu tavatarbijale kättesaamatud. Aga see pole veel kõik, sest üha rohkem ettevõtteid juurutab rendimudeleid teisteski valdkondades, nt koduelektroonika, sporditehnika, tööriistade jne rent. Võib-olla on see veel avastamata võimalus, mida kaaluda.

Kokkuvõte

Jaemüüjad, kes lähevad trendidega kaasa ja katsetavad julgelt uuendusi, jäävad ellu ning on edukad ka tulevikus. Edu valem on lihtne: vaadake kliendibaas üle ja keskenduge sellele, mida inimesed soovivad. Tooge välja lahendused, mis neid kõnetavad, ja eristuge konkurentidest.

Juhtimine Tehnoloogia

Top 4 ERP system trends in 2020 to help plan for 2021

Eelmine uudis

järgmine uudis

Äriteenindus Tehnoloogia

Uue ajastu edu võti – digiteeritud tarneahel ja töökeskkond pilves