Uudisvoog:

Tagasi

App laiendab kaupmehe äri üle maailma

Marek Maido, BCS Itera ärijuht

See, et täna võib iga inimene sinu äri taskus kanda,  sinna iga hetk siseneda ja ostu teha, tundus mõned aastad tagasi ulmekirjandusena.

Nutitelefonid on tohutult muutnud tarbija ostukäitumist, info kogumist jms. Eriti suure hoo on sisse saanud jaekaubandusele suunatud telefonirakendused – App´id. Need seovad füüsilist ja digitaalset maailma, aidates kaupmeestel olla tarbija jaoks kättesaadav 24/7. Nii et kõikvõimalikud veebi- ja nutitelefonide rakendused on konkurentsivõimelise jaekaubandusäri lahutamatu osa.

 App’id haaravad jaekaubanduses võimu

Praegu sisenetakse üle pooltel juhtudel internetti juba nutitelefonide kaudu. Visa prognoosib, et lähiaastatel tehakse 50% ülekannetest mobiilidega ja jaekaubanduse uuring (eDigitalResearch mai 2011) näitas, et aasta tagasi toimus 12% ostudest mobiili App´ide kaudu. USAs kinnitab 52% tarbijatest, et kasutab ostude tegemisel mobiiltelefoni abi. PayPal ennustab, et 2016. aastal pole meil enam rahakotte ja maksekaarte. Seega on homsed võitjad need, kes mõistavad otsingumootorite optimeerimise (SEO) ja online-turunduse/müügikanali olulisust ning tarbija soovi osta mida iganes, kus iganes ja mis iganes ajal.

Eelmises Äri-IT ajakirjas kirjutasin pikemalt jaekaubanduse liikumisest multi-channel’i keskkonda, kus mobiili App´id on kindlalt üks kiiremini kasvavaid kanaleid. USA tarbija on alati olnud mõjus teenäitaja globaalsetes tarbijakäitumise trendides. Seega on oluline fakt, et Report on Mobile Shopping uuringu põhjal kasvab üle 25% aastas tarbijate hulk, kes kasutavad ostude sooritamiseks USAs jaekaupluste App´e. Eriti plahvatuslik on USAs olnud mobiilne sooduskupongiäri, inglise keeles deal alerts, kus App vahendab kaubanduskeskuse kaupluste eripakkumisi, kui sa seal liigud. Arvestades, et internetipõlvkond jõuab täisikka, kasvab tunduvalt online-kanaleid ja App´e kasutavate aktiivsete tarbijate hulk.

App peab looma elamusi

Kliendi vaates on App´i suurim eesmärk luua elamus. Teisisõnu, turundaja ülesanne on teha need maksimaalselt kasulikuks, liites sinna uusi tasandeid ning uuendades iga kasutusega kliendisuhet. Müüja ootab aga efektiivsuse kasvu, kaotada inimtööjõud lihtsast andmevahetuse protsessist ja muuta ostmine lihtsaks protsessiks. App´i kaudu võib klient saada atraktiivse pakkumise, valida sobiliku toote ja tellida selle transpordi. Lihtsustatult on App nagu kliendikaart 20 aastat tagasi, kuid palju suuremate võimalustega. Näitena võib tuua Starbucksi App´i, mille abil leiad lähima kohviku, saad valida retsepte, neid ise luua, maksta soodustusega jne.

Paljud väiksemad jaekauplused näevadki tulu puhtalt mobiilimaksetest, säästes kaardimakse- ja sularahakuludelt. Distimo uuringust selgus, et 91% suurematest globaalsetest brändidest on olemas ka mobiilirakendus. Huvitav on fakt, et 18 kuud varem tehtud uuringus oli see näitaja samade kaubamärkide osas vaid 51%. See viitab selgelt müügiprotsesside ja ahela ülikiirele muutusele. Samas uuringus hinnati ka eri platvormide populaarsust App´ide kasutuses. iPhone on veel selgelt liidri rollis. Hetkel on selle kaudu pakutavate rakenduste hulk umbes 700 000.

Distimo andmetel oli möödunud aasta septembris jaekaubanduses maailma edukaim aplikatsioon Ikea kataloogi App. Järgnesid Ford, My L´Oreal Colorist, ZARA ja H&M.

App´i eesmärk on midagi palju enamat, kui lihtsalt kuvada müügis olevaid tooteid. Need kujundavad ostuelamust, muudavad ostuprotsessi tõhusaks ning avavad uusi ja huvitavaid nüansse kliendisuhtluses. Mobiilsete App´ide konsultandid rõhutavad, et iga rakendust planeeriv ettevõte peab esmalt vastama kahele kriitilisele küsimusele: mis on rakenduse eesmärk ja kui suurelt on ta valmis panustama projekti arendusse ja selle ülalpidamisse. Selgelt püstitatud eesmärk aitab ettevõttel kujundada App´ist saadavat kasutajaelamust ning selle kaudu ka tulemuslikkust. App ei ole kunagi one-off ehk ühekordne tegevus, vaid eeldab dünaamilises ärikeskkonnas muutustega kaasaminekut, uuendusi, vigade parandusi ja värsket sisu.

Kuidas jaekaubanduses kasutada App’i

Hiljutine AT&T uurimus leidis, et mobiiltelefoni kasutamisel on 62% inimestest peamine põhjus soov säästa aega. Olen ammu igatsenud telefoni App’i, millega lihtsalt „siseneda“ raamatupoodi, kuulata audiolõike raamatutest ja leida oma lemmikud. Olgu siin toodud mõned näited.

Raamatupood pakub QR-koodi skaneerimisel lemmikautoreid, teemasid, teeb atraktiivseid pakkumisi, säästes nii kõvasti aega. Lisaks saab teema või autori järgi riiuliaadressidelt sobivat kingitust otsida.

Jaekaubanduses on levima hakanud rakendused, kus klient annab QR-koodiga teada, et ta on nüüd poodi sisenenud, ja talle tehakse personaalseid pakkumisi ning antakse ostusoovitusi, teades tema isiklike mõõte ja ostueelistusi.

Autokaubanduses levivad nn car builder´id, mille abil klient saab lihtsalt „ehitada“ oma auto, reserveerida teenindusaja ning leida varuosasid.

 

TASUB TEADA

Nõuded majandustarkvarale

App eeldab majandustarkvaralt korralikku kliendihaldust ja monitoorimist, kaardistamaks isikuandmeid ja eelistusi, kliendi käivet ja kasumit.

Organisatsioon peab ehitama tervikliku IT-põhilahenduse viisil, et see toetaks põhistrateegiat, sh kommunikatsiooni kliendiga.

Oluline on läbi mõelda sellised teemad nagu andmeladu ja andmete sünkroniseerimine. Tihti on ajalooliselt välja kujunenud nii, et andmed on andmebaasiti laiali ja sünkroniseerimine käib korra öösel. Mobiililahenduste puhul võivad andmemahud, mida küsitakse, olla väga suured ja kõik peab toimuma reaalajas.

Korralikult ja läbimõeldult peab olema üles ehitatud kliendiandmikud, dimensioonid, ostuajalugu, et App’i saaks muuta personaalseks elamuseks, mis ongi selle põhiline mõte. Näiteks võib suurem jaekaubandusettevõte kasutada mitmeid andmebaase kaupluste ja online-lojaalsusprogrammide jaoks, mis mobiili App’i kasutajale ei sobi. Klient teeb näiteks ostu mobiiliga, aga läheb tootele järele kohaliku kauplusesse.

Valdkond, mis käib lahutamatult mobiilirakendusega kaasas, on ärianalüüs (BI). Selleks et saada ülevaadet kasutajate kaasatusest ja kasumlikkusest, peab App olema seotud BIga esimesest päevast alates.

 

KASU

Mida annab personaliseeritud mobiili App ettevõttele

kliendi lojaalsus tänu allahindlustele, kupongidele ja kampaaniatele;

otseturundus kliendile läbi mobiili; kui e-kirja-turunduses avatakse 4–10% pakkumistest, siis mobiilis on see kuni 97%;

kasvatab oluliselt kliendiinfo baasi: nimed, kontaktid;

selle kaudu saab reklaamida turundusüritusi, anda teada klientidele uutest müügikohtadest, toote lansseerimistest jne;

mugavus – kliendile antakse märku, kui ta jõuab mingi kauguseni sinu poest;

aitab kliendil sinuga kiirelt kontakti saada: telefon, e-kiri, koduleht jne; 

saad väga kiiret tagasisidet ja infot.

 

Äriteenindus Juhtimine Kaubandus ja laondus Tootmine

Lepingute haldus Dynamics NAV-s võimaldab suurt kokkuhoidu ajas

Eelmine uudis

järgmine uudis

Määratlemata

Majandustarkvara juurutaja BCS Itera äri kasvas 24%

DIGITALISEERIMINE