Kliendilood:

Tagasi

Usalda majandustarkvara partneri professionaalsust

Tööstus- ja tootmisettevõtetele polüestermaterjale valmistav BÜFA on pika ajalooga Saksamaa pereettevõte, mis leidis tee Eestisse ligi 12 aastat tagasi. Siinne haru BÜFA Composites Baltic OÜ müüb emaettevõtte tooteid Baltikumis ja Valgevenes ning vaikselt toimub ka laienemine Soome turule.

 

BCS Itera Bufa Composites Baltic

majandustarkvara taust

BCS Itera on BÜFA Composites Balticus juurutanud Microsoft Dynamics 365 Business Central (NAV) lahenduse. Lahendus katab suurema osa tarneahelast: finantsi, ostu, müügi ja lao.

Keskkonnateadlik käitumine keemiaettevõttes on väga oluline

BÜFA eesmärk on suurendada oma toodete vastavust säästva arengu põhimõtetele: nende tootevalikus on üle 50% koobaltiühenditevabu tooteid ning kasutusel on ökovaigud, mis on ligikaudu 40% ulatuses valmistatud taaskasutatavast toorainest. Lisaks töötatakse välja stüreenivabu süsteeme, mis võimaldavad tootjatel vähendada heitkoguseid ja saastumist lenduvate orgaaniliste ühenditega.

BÜFA Composites Baltic OÜ asutaja ja juht Kait Vahter ütleb, et keemia on väga põnev valdkond ja selle võimalused on piiritud. „Keemia on tänapäeval sisuliselt piiranguteta ala. Me müüme mitmesuguseid geelkatteid, pigmente, polüester- ja VE-vaikusid, epoksüsüsteeme, klaaskiudmaterjale, struktuurseid vahtusid ja liime 137 aastat ühes perekonnas olnud teadmiste ja oskuste alusel.“

BÜFA trumbiks peab ta pikaealisele perefirmale omaseid juurdunud traditsioone, Saksa täpsust ning klientide soovide täitmisele suunatud paindlikkust.

BÜFA äri toimib B2B ehk ärilt-ärile-põhimõttel. Lihtsustatult võib öelda, et ettevõte müüb tootmisja tööstusfirmadele spetsiifilisi kemikaale, mille omadused muutuvad polümerisatsiooni käigus ehk vedelast olekust tahkeks. Selle tulemusel sünnivad klaaskiust armeeritud tooted, mille materjal ehk laminaat on kauakestev ning vastupidav ilmastikule ja korrosioonile. Lisaks on tooted väga kerge kaaluga, võimaldades igasugust disaini. Kaalu võrdluseks võiks tuua näite, et kui alumiiniumpaat kaalub umbes 2 tonni, siis samade mõõtude ja tugevusega komposiitpaat ligi 700 kg. Meeletu energia ja kulu kokkuhoid!

KASUTUSES KÕIKJAL

Komposiitmaterjalide kasutusala on äärmiselt lai ja tavatarbija ei pruugi teadvustadagi, kui palju ta elus selliste toodetega kokku puutub. Komposiitmaterjalidest on tehtud tuulegeneraatorite detailid, lennukite ja teiste transpordivahendite, näiteks mittestandardsete operatiivsõidukite sisu, pagasiboksid, istmed jne. Tähtis valdkond on merendus alates superjahtidest ja kalapaatidest kuni süstade, kanuude ja surfilaudadeni välja. Samuti sõjatööstus ja sanitaartehnika, nagu valamud, vannid, dušinurgad, spaad, basseinid, töötasapinnad.

„Enamasti me ei mõtle, kuhu vesi kraanist läheb või kust tuleb kütus tankimisvoolikusse, ent just sellistes kohtades vajatakse komposiitmaterjale, mis teevad tooted tugevaks, kergeks, vastupidavaks ja tulekindlaks. Samal ajal saavad kujundajad ja arhitektid tänu disainivabadusele ehitusvaldkonnas luua tohutult palju võimalusi, näiteks oleme kaasa aidanud Eesti Rahva Muuseumi sisedetailide ning Tallinna Teletorni restorani lambikuplite sünnile,” ütleb Vahter. „Kunstnikud ja sisekujundajad saavad tänu meie toodetele suurepäraselt lasta oma fantaasial lennata.”

BÜFA Composites Baltic OÜ laos on üle 600 toote, mis jagunevad lao- ja projektikaubaks. See tähendab, et müüdavamaid tooteid hoitakse pidevalt sees ja eriprojektide jaoks tellitakse Saksamaalt täpselt neid tooteid, mida klient parasjagu vajab.

TOOTMINE EESTISSE

Kuigi kvaliteetsete vaikude, geelide, pahtlite ja tulekindlate materjalide tootjaid ei ole Euroopas palju, on konkurents siiski tihe, sest kõigil on eri regioonides oma maaletoojad. BÜFA Composites Baltic OÜ eelis on lisaks see, et kui enamikul tootjatel on lihtsalt lepingulised esindajad, siis nemad on osa suurest tehaseperekonnast, kellel on õigus kaasa rääkida nii arendusprotsessides kui ka tegeleda klientide koolitamisega.

See aga pole veel kõik – ettevõte hakkas Eestis tootma ka geelkatete pinnakattematerjale. „Masin on olemas ja me alustasime sellest suvest tootmisega. Võtnud tootmise enda kätte, saame lubada palju kiiremat tarnet ka näiteks erivärvidele. Varem pidime spetsiaalsed projektitooted Saksamaalt tellima, nüüd saame RAL-koodi ja retsepti masinasse sisestades geelkatteid juba järgmiseks päevaks valmistada,“ selgitab Vahter.

ÜLEMINEK BUSINESS CENTRALILE

Kunagi oli igal BÜFA kontserni kuuluval ettevõttel erinev tarkvara, siis aga hakati andmeid koondama, et nii Saksamaa, Eesti, Hispaania, Poola kui ka teiste maade firmad räägiksid ühte keelt ning saaksid tellimustest, kokkulepetest ja tulemustest ühtmoodi aru.

Nüüdseks on enamik esindusi kas juba läinud või üle minemas NAVi järeltulijale Business Centralile. Eestis võetakse Business Central täies mahus – nii müügi-, lao-, finants- kui ka kliendibaasimoodulid – kasutusele selle aasta lõpus või järgmise alguses.

Kui BÜFA Composites Baltic OÜ alustas omal ajal 100 000 Eesti krooni suuruse käibega, siis 2019. aastal oli see summa juba ligi 7,5 miljonit eurot. See tähendab, et ettevõtte laoseis on samuti tuntavalt suurenenud ja vajas automaatset kontrolli. „Praegu on väga mugav: kui miski laokaupadest jõuab kriitilise piirini, annab programm sellest kohe alarmiga märku,” nendib Vahter. „600 toote laoseisu oleks keeruline käsitsi jälgida. Lisaks on meie nomenklatuuris siiski kemikaalid, mis nõuavad tavakaubast tähelepanelikumat käsitlemist. On ohtlikke ja vähem ohtlikke kemikaale, mille partiisid ja säilivusaega tuleb pidevalt jälgida ning mille kohta käivad mitmesugused sertifikaadid, dokumendid ja laborantide kinnituskirjad. Nõuded on karmid ja eksida ei tohi. Tänu programmile suudame aga kõike reaalajas ja isegi tulevikku silmas pidades jälgida.”

VÕTA AEGA JA USALDA PROFESSIONAALI

BÜFA Baltikumi esinduse alla kuulub seitse inimest, kes kasutavad igapäevaselt NAV-programmi. Vahteri hinnangul tundus NAV kohe alguses kõige sobilikum: „See on väga võimekas tarkvara, kus saab luua dokumente, raporteid ja alamkategooriad ja mis on väga kasutajasõbralik. Mulle meeldib, et programmi annab ehitada oma individuaalsele ärile vastavalt vaateid ja võimalusi. Ja väga oluline on hea arendaja-koostööpartner, sest programmil üksinda pole väärtust, kui keegi ei aita ettevõtte tööspetsiifikale omaseid lahendusi arendada ja tööle panna. Enne tuleb aga kõik soovid ja vajadused kaardistada ning ka siin on professionaalist palju abi, sest võib juhtuda, et minu soovini saab liikuda palju lihtsamat teed pidi, kui ma ise arvasin. Selleks peame oma mugavusolukorrast välja tulema ja püstitama arendajale ülesandeid põhimõttel, et „tahan jõuda sinna ja sinna – palun ütle, mis on selleks kiireim ja parim tee”.

Ta lisab, et sellised läbirääkimised võivad küll aega võtta, aga see on targasti kulutatud aeg ning tähendab ülekantud tähenduses, et enne võistlust on tehtud korralikult trenni. „Partnerist-arendajast peab saama lõpuks justkui sinu firma töötaja, kes teab, kuidas protsessid käivad praegu, kuidas need peavad käima ning kuidas programm kõige efektiivsemalt ja mugavamalt tööle panna.”

BCS Iterat soovitati Vahterile kui Eesti paremat NAV/Business Centrali partnerit. Tegelikult oli ka variant, et kui Eestist arendajat ei leia või ei soovi otsida, siis oleks tulnud programmi juurutama Poola ametlik NAVi esindaja, kes teeb koostööd Poola BÜFAga. Ent Vahter kummutas selle pakkumise juba eos: „Olime sellele kategooriliselt vastu. Selliseid asju ei saa distantsilt teha, sest arendaja peab olema siiski reaalselt arendamise ajal su kõrval ja rääkima sinu keelt.”

BÜFA meeskond on rahvusvaheline ja suur abi tarkvara juurutamistel on olnud teiste riikide inimeste kogemustest. „NAVile üleminek oli omal ajal väga intensiivne ja töömahukas, aga tänu asjalikele inimesele ning suurele abile grupis suhteliselt valutu. Kasutaja aga peab siiski oskama enda eest seista, sest kui soovid näiteks enda jaoks mugavat otsingumootorit, pead ise otsustama, kuidas sul on hea tooteid grupeerida. Iga tarkvara pakub kindlasti ka võimalusi, mida tõenäoliselt meil ei ole vajagi, ja selleks tuleb teha põhjalik eeltöö. Loodame, et Business Centralile üleminek on sama valutu!”

DIGITALISEERIMINE