Kliendilood:

Tagasi

Edukaks äriks on oluline panna andmed enda kasuks tööle

Soodsaid rahvusvahelisi rahaülekandeid pakkuv TransferWise on eestlaste Kristo Käärmanni ja Taavet Hinrikuse loodud globaalne ettevõte, mille edust on räägitud palju. Tänaseks juba enam kui 1600 töötajaga TransferWise laiendab pidevalt haaret, sisenedes Euroopa ja USA kõrval Aasia ja Ladina-Ameerika turgudele.

„Selleks, et ettevõte saaks parimatel alustel toimida, olla edukas ja laieneda, peavad tugifunktsioonid paigas olema. Meie jaoks on väga oluline IT ja andmekasutus,“ ütleb TransferWise’is finantsprotsesside ja IT-toodete kavandamise ning haldamisega tegelev Mikhail Luzhetskiy. „Äriinimesed peavad oskama andmeid kasutada, suhelda ärikeeles ning suutma teha äriliselt õigeid otsuseid. Korraldame pidevalt firmasiseseid koolitusi, et aidata oma inimestel kasvada ja areneda ning õpetada neile, kuidas andmeid optimaalsel viisil kasutada,”

Ta lisab, et TransferWise’i suureks väärtuseks on turvalisus ja usaldusväärsus. „Litsentseeritud finantsasutusena on meie protsessid igakülgselt kontrollitud ning juurdepääsud andmebaasidele tugevalt turvatud. Meie klientidele on turvalisus oluline ja nad peavad saama meid usaldada – ilma usalduseta me ei eksisteeriks.”

Varasemalt Moskvas elanud ja IT- ja võrguseadmete ettevõttes Cisco Systems töötanud Mikhail on TransferWise’i ridades juba neli aastat ning tänu oma rahvusvahelistele ja suurettevõttes töötamise kogemustele oskab näha ette ja lahendada probleeme, mis võivad teistesse riikidesse laienedes ette tulla. „Igal maal on omad seadused ja nõuded ning globaalne ja usaldusväärne firma peab seadusi 100% järgima. On mõistetav, et Euroopa andmekaitseseadus näiteks Singapuris ei tööta ja seetõttu peame viima end ennekõike kohalike oludega kurssi. Teiseks tegeleme pideva selgitustööga, sest kliendid ei leia aega ega tahtmist lugeda pikki tüütuid seadusi ja seal sõrmega järge ajada. Nad tahavad lihtsaid lahendusi. Seega peame suutma kiiresti ja ausate võtetega usaldust võita, et saaksime jõudsalt uutesse riikidesse laieneda.”

Hetkel laienetakse Aasias ja Ladina-Ameerikas ning kohalike seaduste tundmaõppimine võtab palju aega ja energiat. Mikhail nendib, et väga keeruline oli sisenemine ka näiteks Ameerika Ühendriikidesse, kus kehtivad väga vanad, ajale jalgu jäävad regulatsioonid, mis osariigiti erinevad. „Meie töö on selgitada regulaatorile, mida meie äri tähendab, mida täpselt teeme ning kuidas nende regulatsioonid meie teenusega haakuvad,” sõnab ta. „Põrkekohti on muidugi mitmeid: kultuur, raamatupidamise alused, maksud, seadused – kõik on erinevad. Aga meil on olemas piisavalt kogemust ning meie professionaalne meeskond aitab efektiivselt kogu tegevust korraldada.”

Toodet ei saa arendada ja kasvatada seadust tundmata

Kui Mikhail Eestisse tuli, oli ta oma meeskonna ainus töötaja. Nüüdseks on tema ümber kogunenud 17 inimest – insenerid, tootejuhid, andmekvaliteedi spetsialistid, analüütikud. Igal nädalal viib ta läbi mitmeid tööintervjuusid, et tiimi suurendada. „Vajame finants- ja IT-taustaga inimesi, kellega ehitada kogu TransferWise’i jaoks finantssüsteeme. Meil on meeskonnad mitmes riigis, aitame kõigil kasvada ja areneda. Vastutus on suur,” tõdeb ta, lisades, et aastatega on ettevõttes arusaam finantsandmetest muutunud. „Peame igal sammul arvestama finantsregulaatoritega ning andmete kättesaadavus peab olema ideaalne. Kui enne oli rõhk tootearendusel, siis täna mõistavad kõik, et meie toodet ei saa kasvatada maksudest, seadustest ja regulaatoritest aru saamata ning kõiki osapooli kaasamata.”

Mida suuremat kasumit ettevõte teenib ja mida rohkem investoreid kaasatakse, seda rohkem pööravad selle  tegevusele tähelepanu ka finantsinspektsioon ning konkurendid. Kui enamik rivaale keskendub kindlale valdkonnale, siis TransferWise’i „valuutakoridor” on kindlasti üks suurimaid ning kliendibaas ääretult lai – tänaseks kasutab TransferWise’i üle 5 miljoni inimese üle kogu maailma. Kuigi konkurents kasvab iga päevaga, on TransferWise’i eesmärk areneda teistest kiiremini ning pakkuda lihtsaimat, kiireimat ja soodsaimat teenust raha liigutamiseks terves maailmas.

Parim lahendus kiireks ja adekvaatseks andmeanalüüsiks

Nagu öeldud, töötab täna TransferWise’is üle 1600 inimese, neist üle 700 Tallinnas. Vajadus uute töötajate järele on aga arenevas ettevõttes suur – ainuüksi järgmise aasta jooksul plaanitakse palgata juurde 750 inimest.

Võimalusi on TransferWise’is palju, kuid sageli pelgavad siia tööle tulevad inimesed, et jäävad tehnoloogiaga hätta. Mikhail Luzhetskiy sõnul ei maksa selle pärast muretseda, sest olulisem on õppimisvõime, hea suhtlemisoskus ning iseseisvus. Edasisega saavad aidata kolleegid. „Spetsiaalset väljaõpet nii kiirelt arenevas organisatsioonis pole küll võimalik teha, aga kui inimene on tubli ja õpihimuline, oskab leida vajalikku infot ja tahab areneda, on TransferWise ideaalne töökoht!”

Ettevõtte raamatupidajad, palgaarvestajad ja finantsosakond kasutavad oma igapäevatöös NAVi tarkvara. „NAV on lokaliseeritud, paindlik ja võimaldab vajalikku andmekogumist ja analüüsi. Näiteks klientide andmed seisavad meil ettevõttesiseses lahenduses eraldi võrreldes deebet- ja kreedit-finantskannetega, mis konsolideeritakse rühma tasemel igatunniselt. Sealt konverdime need turvaliselt äriühingu kaupa kord kuus NAVi, et pearaamatupidaja jaoks oleksid kõik andmed mugavalt ühes kohas. NAVi kasutavad meie raamatupidajad üle maailma, isegi Jaapanis. Kokku umbes 40 inimest,” räägib Luzhetskiy.

Kui algselt oli kasutusel 2013. aasta versioon, siis selle aasta alguses lõpetasime ülemineku NAV Business Central versiooni ning tegime mitmeid uuendusi, et lokaliseerida andmed teistes riikides. Vana NAVi arhitektuur seda ei võimaldanud. „Kasutajad on tarkvaraga rahul. Eestis ja teistes Baltimaades on muidugi eriti lihtne, sest siin on klienditugi olemas. Kuid näiteks Brasiiliaga on veidi keerukam, sest siinsed litsentsid tuleb viia nendeni ja teadmata distantsilt nende vajadusi, on tehniliste uuenduste juurutamine raske. Tegelemegi praegu sellega, et muuta NAV ülemaailmselt efektiivseks, et kõigil oleks olemas klienditugi ja ühesugune lahendus!”

TransferWise’ist

Transferwise’i majandus tark­varalahendusettevõtte partneriks on BCS Itera AS. BCS Itera juurutas TransferWise’is Dynamics NAVi 2014. aastal. Ettevõte kasutab enamikus riikides uusimat NAV´i pilve versiooni nimega Dynamics 365 Business Central. Lisaks mitmetele integratsioonidele on kasutusel Business Centrali palga- ja personalimoodul Palk&Personal365.

TransferWise on rahvusvaheline tehnoloogiafirma, mille missiooniks on aidata parimal viisil maailmas raha liigutada. TransferWise’i asutasid 2011. aastal Taavet Hinrikus ja Kristo Käärmann ning firmal on tänaseks üle viie miljoni kliendi, kes teevad aastas nelja miljardi naela väärtuses tehinguid. Ettevõte säästab oma klientidele madalamate teenustasudega miljard naela aastas.

TransferWise on üks maailma kiiremini kasvav tehnoloogiaettevõte, mis on tänaseks investeeringutena kaasanud 689 miljonit dollarit investoritelt nagu Lead Edge, Lone Pine, Vitruvian, IVP, Merian Global Investors, Andreessen Horowitz, Sir Richard Branson, Valar Ventures ja Max Levchin PayPalist.

DIGITALISEERIMINE