Kliendilood:

Tagasi

Dynamics NAV palgalahendused – isiklik tulemustasu motiveerib rohkem kui preemia

Kui vanasti anti tublile müüjale kord kvartalis diplom ja veidi preemiat, siis tänu uuele NAV LS Retaili lahendusele on nüüd võimalik iga müüja tööd väga täpselt jälgida ja boonussüsteemiga siduda. Uuest Klicki motiveerimissüsteemist ja palgalahendusest räägib ettevõtte juhatuse liige Kaire Koik. Kirja pani Gerli Ramler.

Kui vanasti anti tublile müüjale kord kvartalis diplom ja veidi preemiat, siis tänu uuele NAV LS Retaili lahendusele on nüüd võimalik iga müüja tööd väga täpselt jälgida ja boonussüsteemiga siduda. Uuest Klicki motiveerimissüsteemist ja palgalahendusest räägib ettevõtte juhatuse liige Kaire Koik. Kirja pani Gerli Ramler.
Klickis töötab sadakond müügiinimest, kellel on sõltuvalt ametikohast erinev palgatase. Olenevalt inimesest ja kauplusest võib palga moodustada 40% ulatuses põhipalk ning 60% ulatuses preemia ning piiri siin ette kirjutatud pole. Kui põhipalk on kindel summa, siis muutuvat osa saab ise mõjutada ehk kes soovib rohkem teenida, teeb ka rohkem müügitööd.

Koik selgitab, et aegade jooksul on Klickis katsetatud erinevaid boonussüsteeme ning praeguse lahendusega on müüjatel võimalik saada lisatasu nii poe üldise müügi kui ka isikliku müügiedu põhjal. „Selline variant motiveerib rohkem kui kord kvartalis või poolaastas antav diplom ja rahaline preemia,“ meenutab Koik endisi süsteeme.

„Oleme avatud ettevõte ning ootame alati rõõmuga ideid, kuidas süsteeme luua ja paremaks muuta. Kui mõtted on head, võtame need avasüli vastu,“ nendib Koik, lisades, et töötaja seisukohast oleks muidugi kõige mugavam lahendus konkreetne ning võimalikult kõrge püsipalk, kuid paraku pole see nii ettevõtte vaatevinklist.

Tipptasemel klienditeenindus

Klicki kliendid on harilikult üsna teadlikud ja enne seadmete valikut kodutöö juba ära teinud. Kui müüja nende valiku heaks kiidab või midagi veel paremat soovitab, on nad enamasti väga rahul ning see kajastub ka nende tagasisides. „Meie töötajate jaoks tähendab edukas müük aga lisatasu palganumbris ehk kes tõesti soovib ja tahab, saab ka motiveeritud,“ räägib Koik.

Klick Eesti eesmärgiks ongi pakkuda terviklahendust alates toodete soovitamisest ja müügist kuni hoolduse ja garantiini. Selleks koolitatakse pidevalt oma töötajaid nii müügi- ja klienditeeninduse kui ka psühholoogia vallas ning püütakse pakkuda neile erinevaid motivaatoreid tõhusamaks töötegemiseks.

Noortele, äsja kooli lõpetanud inimestele on oluline palganumber, kuid vanemad töötajad hindavad rohkem ka muid väärtusi nagu arenemis- ja koolitusvõimalused ning ühistegemised, selgitab Kaire Koik. Kuna Klicki 22 kauplust asuvad üle Eesti kaubanduskeskustes ning on enamasti avatud iga päev kella 10–21, on keeruline kõikide inimestega üheskoos aega veeta. Seepärast tuligi välja mõelda, kuidas töötajaid veel motiveerida ning jõuti mitmekülgse palgasüsteemini.

Head ideed on alati oodatud

Et süsteem oleks läbipaistev ja arusaadav, saab iga Klicki müüja vaadata oma kaupluse päevast, nädalast, kuist kui ka aastast müüki ning võrrelda tulemusi eelmiste perioodidega. Nii saab igaüks kohe teada, kui hästi on neil läinud, kas eesmärk on täidetud või ületatud. Ka Klicki juhtkonna jaoks on see süsteem mugav. Juhtkond saab kogu aeg vaadata kaupluste müüginumbreid ning vajadusel kohe jaemüügijuhi ja tootejuhtidega arutada, kuidas on võimalik müüki veel suurendada.
Klicki juhtkonnale on oluline, et müügiinimene tunneks oma tööst rõõmu, oskaks klientidega suhelda ja tahaks seda tööd teha. Tooteid õpitakse tundma aja jooksul, kuid vaevalt, et innukus tööd teha aja jooksul kasvab, arvab Koik ning lisab, et klienditeenindaja töö pole vaimselt sugugi lihtne. „Samas ei ole töölkäimine mäng! Kes aga tõesti soovib tööd teha ning teeb seda südamega, on meie meeskonnas kõrgelt hinnatud.“

Isiklik boonussüsteem ja uus NAV muudavad kogu klienditeeninduse paremaks

Klicki personalilahenduses on omavahel seotud kõik erinevad tabelid ja valemid ning lisatasude arvestamisele ei kulu täiendavat aega, sest NAV võtab ise kõik andmed NAVi tabelitest ning arvutab nende põhjal töötajate palgad. Kui töögraafikud tehniliselt paika saadakse, on süsteem Koigi sõnul veelgi lihtsam.

Klientide jaoks tõi uuele tarkvarale üleminek lisaks paremale ja kiiremale teenindusele kaasa veel paar muudatust: püsikliendid saavad nüüd ostu sooritamisel toote tšeki ka e-kirjaga, mida on lihtsam säilitada kui pabertšekki. Lisaks näeb iga püsiklient enda kontol oma ostuajalugu. Ka sellised muudatused aitavad klienditeenindajatel oma tööd paremini teha.

Lisaks boonuspalgasüsteemile pakub Klick oma töötajatele võimalust firma toel sportida ning seda kasutab praegu 80 inimest 140st. Lisaks saavad Klicki töötajad käia ettevõtte kulul rahvaspordiüritustel, näiteks Mai- ja Energiajooksul.

DIGITALISEERIMINE