Chat

Uudisvoog:

Tagasi

Mida silmad ei näe! Ehk kuidas korralik IT-partner toetab märkamatult igapäevast äri

Allikas: Äri-IT Sügis 2022

Autor: Olga Saddarov, BCS Itera projektijuht

Aeg-ajalt kogeme meie valdkonnas suhtumist, et suured IT-ettevõtted olevat oma asjaajamises bürokraatlikud ja vanamoodsad. Üks andekas arendaja suutvad väga hästi suurt  IT-partnerit asendada. Aga miks kipuvad kliendid ikkagi suuri, kogenud ja n-ö bürokraatlikke partnereid usaldama?

Mida silmad ei näe! Ehk kuidas korralik IT-partner toetab märkamatult igapäevast äri

One man show pooldajatele üheks argumendiks on kokkuhoid: klient ei pea maksma suure ettevõtte projektijuhtimise, kvaliteedispetsialistide ja keskastme juhtide eest.

Milliseid silmapaistmatuid, kuid tihti klientidele kriitilise tähtsusega väärtusi saavad IT-valdkonna turuliidrid pakkuda just oma mastaabi, kogemuste ja läbiproovitud meetodite tõttu? Milliseid riske peaks üks ettevõte tõsiselt kaaluma, kui pöördub sellise IT-partneri poole, kelle pagasis seda kõike pole?

 

Tiimitöö ja pädevuse jagamine

Suurema IT-partneri puhul suhtleb tellija tavaliselt ühe-kahe konsultandi ja projektijuhiga. Seega võib teenuste tellijal tekkida ekslik arvamus, et nende teemasid haldabki kaks inimest. Mõnikord küsivad kliendid ka, kas poleks mõistlikum konsultant sisse osta. Üks asi, mida ei nähta, on aga IT-partneri meekonnatöö ja teadmiste-oskuste jagamine omavahel: sagedased sisekoosolekud kliendi probleemsemate juhtumite lahendamiseks, tehnoloogiatiimi ekspertide kaasamine, ettevõtteülene kogemus, lugematud koolitused ja rasked eksamid, mida tööandja korraldab iga töötaja kvalifikatsiooni kontrollimiseks. Ja neid telliskive, millele tugineb konsultandi tarkus, on veelgi. Kliendi heaks panustab taustal alati suur hulk inimesi.

 

„Me oleme lihtsalt rohkem eksinud!“

Kõige lihtsam vastus küsimusele „Miks turuliidrid on turuliidrid?“ on kogemus. Isegi kõige keerulisemates projektides on elemente, millega suure ja kogenud partneri tiimid on ühes-teises kontekstis enne kokku puutunud. See tähendab, et kõige keerulisemad vead on juba tehtud ja rasked õppetunnid saadud. Lisaks tähendab korralik kliendibaas võimalust olemasolevaid arendustükke kasutada ja nii projekti eelarvet vähendada.

 

Ressursi ja kompetentsuse tagamine

IT-sektoris on tööjõupuudus alati olnud terav teema. Tugevatel IT-spetsialistidel pole reeglina probleemi töökoha vahetamisega ja IT-sektori tööandjad on leppinud sellega, et pahatihti peab tööd tegema suure kaadri voolavuse tingimustel. Inimeste äraminek tähendab kohe mitut tõsist probleemi tellijale, nii et partneri valimisel on oluline käsitleda ka järgmisi küsimusi:

  • Kas ettevõte suudab tööjõu voolavuse juures ikka stabiilsust pakkuda? Kas spetsialistidele pakutakse vajalikke tingimusi, et nad oleksid motiveeritud tööd jätkama? Siin tulevad mängu nii tööandja rahalised võimalused kui ka ettevõtte maine ja sisekliima.
  • Kas töötaja äramineku juhul suudab ettevõte asendust pakkuda?
  • Kas partner on ka tööandjana turul atraktiivne? Kas suudetakse kiiremas tempos uusi töötajaid värvata?

Ressursi õigeaegne leidmine ja tagamine on iseenesest suur proovikivi, kuid vajalike oskuste-teadmiste-kogemuste leidmine, arendamine ja hoidmine tõesti n-ö kolme tärni ülesanne. See nõuab ka tugevat panust juhtkonnalt ja eelkõige personaliosakonnalt. One man show ettevõtte puhul võib võtmeisikute lahkumine (või näiteks haigestumine) tähendada koostöö lõppu ja tellijapõhise oskusteabe kadumist.

 

Administreerimise tase

Projektijuhtimine ja administreerimine saavad kõige sagedamini „bürokraatia“ ja „mõttetu kuluartikli“ sildi. Põhjus on sama: kliendid ei näe 95% sellest tööst. Reaalsus on aga see, et projektid ei suju iseenesest ja ei püsi iseenesest ka kindlasti eelarves ja ajakavas. Kõige hullem oleks olukord, kus raha ja aeg on läinud, aga lahendust pole.

IT-partneri valik jääb alati iga tellija otsustada, aga oluline on kaaluda kõiki pikaajalisi eesmärke ja riske. Suuremate ettevõtete põhjalikkus ja traditsioonilisus ei pruugi tekitada vauefekti, kuid just selle põhjalikkuse tõttu juhtpositsiooni hoidvad partnerid on suutnud saavutada mastaabi ja kogemused, mis võimaldavad stabiilset edukat koostööd.

CRM

Millest hakkab pihta CRMi valik? Kliendihalduse süsteemi juurutamise väljakutsed

Eelmine uudis

järgmine uudis

Ärianalüüs

Power BI nipid ja trikid. Kalender ja selle seadistamine

DIGITALISEERIMINE