Uudisvoog:

Tagasi

Viimased arengud HRM4Baltics lahenduses

Allikas: Äri-IT Kevad 2021

Autor: Merilin Aul, BCS Itera HRMi konsultant, projektijuht

HRM4Baltics on operatiivselt täienenud uute paindlike võimalustega, mis arvestavad ka kaugtöö ja muutunud palgakorraldusega.

Palga- ja personalikorraldus Dynamics 365 Business Centralis

Kell seitse hommikul heliseb äratuskell, millele järgneb kiire tegutsemine vannitoas ja kohv peaaegu jooksu pealt, et jõuda üheksaks kontorisse, kus algab esimene tiimikoosolek. Terve edasine päev möödub inimeste keskel: küsimustele saab kiired vastused, kui kolleeg on käeulatuse kaugusel; mõtete vahetamiseks kogunetakse kööginurgas ja nii ehitatakse üles ka tugev meeskonnatunne. Kella viie ajal kukub pliiats käest ja sõidetakse koju puhkama, et jätkata hommikul jälle samas rutiinis.

Selline oli paljude reaalsus veel mõni aasta tagasi. Kuni ühest hetkest olid inimesed eraldatud, nii palju kui võimalik tuli töö ära teha kodukontoris ja juhid olid peast halliks minemas mõttest, kuidas hoida ühtsustunnet. Vähe sellest, mitmed ülesanded oli vaja ümber disainida, sest need lihtsalt ei toiminud enam.

BCS Itera HRM4Baltics meeskonna fookuses on olnud selles olukorras kõikvõimalikud tegevused, mis võiksid leevendada personali- ja palgaarvestuse igapäevatööd ning kindlustada, et info liiguks ka siis, kui töötajad ei saa näiteks puhkuseavaldust isiklikult juhi lauale viia. Kõrgema tähelepanu all on tööjõu voolavus.

 

Töötaja ja juhi portaal

See on HRM4Baltics-i üks osa, mis teeb elu mugavamaks. Töötajad saavad siin esitada puhkuseavaldusi, muuta oma andmeid, leida kiirelt kolleegide kontakte, juhid aga neid andmeid kiirelt töödelda, kinnitada avaldusi ja koostada puhkuste ajakava. Muidugi säästab lahendus ka paraja hunniku paberit. Uuenenud portaal võimaldab juhil sisestada töötaja andmed otse programmi, mis on suure meeskonna puhul aja kokkuhoiu mõttes väga tänuväärne. Samuti pääseb ta portaalist kergelt ligi enda hallatavatele tööajatabelitele, mis on omakorda saanud värskema ilme. Peagi lisandub veel lähetuskorralduste ja koolitustele registreerimise võimalus.

 

Otseühendus väliste, sh riiklike lahendustega

Üks olulisemaid momente, mida HRM4Baltics-s hinnatakse, on liidestus majandustarkvara väliste lahendustega. Nii on sellel X-tee kaudu olemas ühendus Haigekassaga, kust tööandja saab kerge vaevaga kätte töötajate töövõimetuslehe (nii avatud kui kinnitatud variandis) ning MTA töötamise registriga, mis aitab vahendada infot lepingute alguse, muudatuste ja lõpetamise kohta. Teavet saab pärida veel Pensioniametist, mis tagab, et ettevõttel on alati olemas kehtivad andmed töötajate pensionisambaga liitumisest. Mõnigi HRM4Baltics lahendust kasutav ettevõte on liidestuse teinud ka näiteks oma siseveebiga või muu majandustarkvaraga, ikka selleks, et andmeid ei peaks topelt haldama.

 

Ülevaade tööjõu voolavusest

Hetkeseisu arvestades on juhtkonnal suurem huvi ka tööjõu voolavuse vastu. Tahetakse ju teada, kuidas mõjutab muutlik aeg suurimat vara – töötajaid. Palk365 on selle jälgimiseks arendanud tööriista, millega saab hinnata tööjõu voolavust kogu ettevõtte, osakondade ja väiksemate allüksuste kaupa. Nüüd ei pea seega enam Excelis eraldi sellel näpuga järge hoidma, sest aruandest saab välja võtta andmed valitud aluse (nt lahkumise põhjuse) ja perioodide kaupa.

 

Muutuv seadusandlus

2020. aasta kevadel tabas ettevõtteid paratamatu – töötajate töötasu tuli vähendada. Riik töötas välja ka toetusprogrammi ja jagas juhiseid, kuidas töötasu vähendamise korral toimida tuleks. Lisaks muutus selle algusest haigushüvitiste maksmise kord ja tööandja tasuda on 2.– 5. päeva haigusraha. Need lühiajalised eripärad on HRM4Baltics tootes kaetud ja täiendava käsitsitöö tekkimist ei pea kartma.

***

Millised uuendused-muutused meid veel ees ootavad, ei tea praegu keegi. Selge on see, et ühel hetkel peame mingeid praegu harjumist vajavat praktikat juba tavapärasteks, aga see ei tähenda, et ajaga ei teki juurde uusi vajadusi. BCS Itera eesmärk on toetada igati oma kliente – oleme ka tulevikus valmis muutma oma tooteid vastavalt vajadustele üha paindlikumaks ja kasutajasõbralikumaks.

Kaubandus ja laondus

Nutikas kliendikeskne majandustarkvara (ERP)

Eelmine uudis

järgmine uudis

Ärianalüüs

5 soovitust, mis puudutavad ettevõtte väärtuslikku vara – andmeid

DIGITALISEERIMINE