Kliendilood:

Tagasi

Töötavat tarkvara ei tasu torkida

Mehis_Kytt_Ari_ItAutomüügifirma Amserv Grupi AS kasutab oma töös Microsoft Dynamics NAV 2009 ja kuigi ettevõttele laieneb tarkvarakindlustusega õigus kasutada ka värskemaid versioone, ei kiirusta nad programmi uuendamisega. Miks?

„Versioonivahetus on ressursimahukas ettevõtmine ning kuna kasutajatel toimib praegu kõik väga hästi, ei näe me mõtet töötavat tarkvara torkida,“ tunnistab Amservi IT-juht Mehis Kütt. „Kõike ei pea ise läbi elama. Pealegi on meil olemas võrgustik inimestest, kes kasutavad sama programmi, nii et me uurime aeg-ajalt, kuidas neil läheb. Praegu tegeleme hoopis programmide ühildamisega Eesti ja Läti esindustes.“

Amserv Grupi Eesti ja Läti esindused töötasid küll aastaid sama finantstarkvaraga, aga eri versioonidel ning keskkondades. „Tahtsime paremat, kiiremat ja läbipaistvamat kontrolli, mitte et üks arendab midagi ühes nurgas ja teine teises kohas. Need arendused ei pruukinud sugugi ühtida, rääkimata eri algandmetest. Segadust oli palju ning meie juhtkonna soov oli kahe ettevõtte litsentsid kokku liita ning teha ülevaade Läti andmetest samadel alustel ja sama kiireks kui Eestis. Ideaalne aeg tundus selleks olevat 2014. aasta algus, kui Läti eurole üle läks.“

Mis oli kõige keerulisem? „Lätlaste alistamine,“ muigab Mehis Kütt ja selgitab: „Meil ei olnud ja ei ole siiani kerge murda nende tõekspidamisi, et nad ei saa enam oma arendusi otse live’s teha, vaid selleks on meil üks ühine partner. Keerukas on selgeks teha, et kahe ettevõtte haldamiseks ühekorraga peavad need olema koos ühises ja ühesuguses keskkonnas.“

Kuna Amserv Grupil oli meeles lohisev koostöö eelmise partneriga, siis hakati ühel hetkel vaikselt tugevama teenusepakkuja järele vaatama. „Lasime oma eelmise versioonivahetuse ära teha vanal partneril ning seejärel kuulasime maad, kellega tasuks hakata koostööd tegema. Kuna BCS Iteral on suur portfell, palju kogemusi ning positiivne kuvand, otsustasime nende kasuks,“ meenutab IT-juht ning lisab, et kogu selles uue partneri otsimise protsessis oli oma osa otsusel saavutada ettevõtte Läti esinduste üle suurem kontroll.

Väikesed erinevused kahe riigi arendustes on siiski säilinud, sest näiteks Lätis on vajalik NAV-i liidestus kindlustusega, Eestis aga mitte.  Praegu kasutab Amserv Grupp NAV-is funktsionaalsustest peamiselt pearaamatut, põhivara, ostu- ja müügireskontot , mis on liidestatud  automüügiprogrammi Automasteri ja personalitarkvaraga Taavi. Kui hetkel liiguvad kõik ettevõtte tegevuskulude  arved ja NAV-i väljastatavad müügiarved läbi e-arve keskkonna, siis lähitulevikus soovib automüügifirma saata müügiarveid e-arvetena ka otse Automasterist. Ning teistpidi peavad kõik Automasteris registreeritud kaubakulu arved läbima e-arvekeskkonnas kinnitusringi.

„Meie eesmärk on kasutada võimalikult standardset lahendust, et hoida kulusid kontrolli all ning tarkvara oma kasutajate jaoks lihtsana. Kui me standardlahedusega enam hakkama ei saa, vaatame edasi. Praegu tahame hoida Eesti ja Läti esindused võimalikult integreerituna, sest meie umbes 20 kasutaja juures pole mõtet mitut programmi ja serverikeskust pidada,“ selgitab Mehis Kütt.

Amserv Grupp AS
Amserv Grupp on üks suuremaid autode edasimüügi ning teenindusega tegelevaid kontserne Baltimaades, millel on kokku 14 esindust Tallinnas, Pärnus, Tartus, Paides, Viljandis, Riias, Liepajas ja Ventspilsis. Kontsern esindab Toyota, Lexuse, Opeli, Chevrolet, Hyundai, Peugeot ja Saabi kaubamärki.

 

DIGITALISEERIMINE