Chat

Kliendilood:

Tagasi

NAV-i rent annab väikefirmale võimaluse alustada äri olematute kuludega

Dynamics NAV-i majandustarkvara rendilahendus on väikefirmade jaoks suurepärane võimalus alustada oma tegevust väga hea tarkvara abil praktiliselt olematute kuludega, möönab käsitööõllede tootja Lehe Pruulikoja üks asutaja ja juht Gristel Tali. 

IMG_8545-veebi
Algusest peale oli Lehe Pruulikoja eesmärgiks teha eelkõige väga head õlut. Selgus aga, et tootmise alustamine eeldab sadu, kui mitte tuhandeid hankeid, lubasid ja kooskõlastusi. Samuti otsustas juhtkond 2013. aasta sügisel tegevust alustades kohe, et töö tegemiseks soetatakse korralik majandustarkvara, millel on potentsiaali kasvada koos ettevõttega. Oluline oli ka see, et soovi korral saaks lahendusele lihtsa vaevaga uuendusi ja arendusi lisada.

Dynamics NAV 2013 kasuks rääkisid varasemad positiivsed kogemused, millele lisandusid Office 365 ja Azure virtuaalserver.

„Meil ei olnud tahtmist ega võimalust riistvarasse suuri investeeringuid teha ning seetõttu valisime platvormiks renditava Azure pilveserveri, mis võimaldab näiteks protsessori kiirust kasvõi tunniks mitmekordistada ning seejärel jälle need parameetrid ise vajalikuks timmida ja maksta ainult selle eest, mida tegelikult kasutati,“ selgitab Tali. Kuigi ettevõttel on olemas oskusteave, mis võimaldaks ise servereid installeerida ja hallata, otsustati pilvemudeli kasuks, sest see annab võimaluse keskenduda põhiärile. Kuna Microsofti pilvelahendusi kasutavad tuhanded ettevõtted, siis mastaabiefekti tõttu on IT-lahenduse rent soodsam ja kvaliteetsem, kui ise pusides. Kulud serverile, serveriruumile ning sisseostetavale IT-teenusele oleksid olnud alustava väikese pereettevõtte jaoks liiga mahukad, pealegi oleks riistvara tõenäoliselt juba mõne aasta möödudes nõudnud lisainvesteeringuid.

Office 365 võimaldas luua grupitöö keskkonna vaid loetud minutitega. See, et Sharepointi grupitöövahendid, korralik Exchange’i peal töötav mail, OneDrive Pro failide hoidmiseks ning Office’i programmid arvutile ja mobiiliseadmetele saadi alla kümne euro eest kuus, tundus väga soodsa tehinguna.

NAV-i kasuks otsustamine oli Tali sõnul tegelikult kõige raskem: alustavale väikesele ettevõttele on tegemist siiski arvestatava kuluga. Samas võimaldab Dynamics NAV ühe integreeritud infosüsteemiga hallata kogu ettevõtte infot ka tulevikus. Seega otsustati pigem alguses natuke rohkem maksta, kui hakata hiljem mitmeid süsteeme kokku viima. Nii saadi lahendus aktsiisilao pidamiseks ja aktsiisikaupadega toimetamiseks.

Tarkvara peab suutma ajaga kaasas käia

„Ettevõtet saab paindlikult kasvatada, kui põhitegevust ning arengut toetavad funktsioonid, näiteks IT, käivad ajaga kaasas. Riistvara osas lahendasime oma probleemid rentimise abil,“ räägib Tali. „Järgmiseks oli oluline tagada, et me ei peaks hakkama niipea oma majandustarkvara vahetama.“

Tali sõnul näitab Lehe Pruulikoja koostöö BCS Iteraga, et IT-ettevõte toetab südamest ka pisemaid firmasid ning oskab neile leida lihtsaid ja väikseid erilahendusi ning juurutusi. Kuigi praegu ei kasuta pruulikoda veel kõike NAV-i pakutavat, on neil tulevikus plaanis tarkvara võimalusi laiemalt kasutusele võtta.

„Praegu kasutame pruulikojas raamatupidamise-, ostu-, müügi- ja laomooduleid. Komplekteerimine ja omahinna arvestus käib retseptuuripõhiselt. Meie eesmärgiks on jälgida iga partiid toorainest kuni valmistoote jõudmiseni kauplusesse või toitlustuskohta. Pikas perspektiivis, kui tegevus ja andmemaht kasvab, oleme kindlasti valmis oma tarkvarakasutust mugandama, et vähendada näiteks klikkide arvu ja muuta programmi kasutamine käepärasemaks ning kiiremaks,“ jutustab Tali. Tema sõnul pole võimatu ka liidestus jae- ja hulgimüüjate või laoteenuse pakkujaga, ent sel juhul peaks pruulikoja maht olema juba nii suur, et see tõesti ära tasuks.

Igal programmil on omad kiiksud

Lehe Pruulikoja eksport on olnud siiani veel tagasihoidlik, kuid vastavalt esimesele äriplaanile on lähiaastatel kavas sellele rohkem pühenduda. Praegu on kogu toodetud õlu leidnud endale tarbijad kodumaal ning ekspordi tarvis peab tegelema mahtude suurendamisega. Siiski on esimesed sammud Soome ja Läti poole juba astutud.

Tali sõnul on igal tarkvaral omad omapärad ehk kiiksud, mis meeldivad või mitte. Kui võrrelda NAV-i näiteks AX-ga, on esimene kindlasti parem arenduste tegemiseks, kuid tehniliselt samas veidi ebastabiilsem. „Mulle meeldib NAV-i juures selle juurutamise kiirus, juhul kui klient teab täpselt, mida ta soovib. Liialdamata võin öelda, et meile püstitati vajalikud lahendused umbes 16 tunniga – tarkvara mittetundva tellija puhul see tõenäoliselt nii kiirelt ei lähe.“
***
Lehe Pruulikoda

Lehe Pruulikoda sai alguse kodusest hobist ning armastusest maitsega õllede vastu. Alguses pruuliti õlut vaid enda ja sõprade-tuttavate tarvis. Äri alustamisel oli plaanis suurem osa pruulitavast õllest eksportida, sest kaks aastat tagasi tundus Eesti inimeste huvi kalli käsitööõlle vastu leige olevat. Tegelikkuses olid aga kohalikud jaemüüjad juba enne esimese ametliku õllepartii valmimist valmis lepingu sõlmima ning tunnistasid, et kliendid tunnevad puudust just kohalikust käsitööõllest.
Lehe Pruulikoja esimene õllepartii läks müüki 20. märtsil 2014. Praegu müüb ettevõtte seitset lõbusa nimega õlut nagu „Tujukas Tuukan“, „Aus Karu Tuleb“, „Lehe Suvi“, „Väike India“, „Lõbus Njuufa“, „Blackmouth Cur“ ja „32. august“.

Pruulikoja jaoks on renditud ruumid Keilas ning õlut tehakse traditsioonilisel viisil käsitööna, kasutades vaid linnaseid, humalat, vett ja pärmi.

DIGITALISEERIMINE