Chat

Kliendilood:

Tagasi

Innovaatlised lahendused aitavad Tridensit efektiivsemaks

Autor: Gerli Ramler

AS Tridens on aastaid kasutanud mobiilse müügimehe lahendust ja e-tellimise keskkonda. Eesmärgiks on arendada pidevalt IT-lahendusi. Innovaatiliste lahenduste kasutamine muudab koostöö klientide ja tarnijatega efektiivsemaks ning annab töötajatele võimaluse vähendada liigset ajakulu.

Sunnitud tarkvaravahetus tõi müügimeestele parema lahenduse

Tridensis on aja jooksul kasutusel olnud mitmeid tarkvaralisi mobiilse müügimehe lahendusi, mis kõik töötasid Windows Mobile platvormil olevates pihuarvutites. Ühel hetkel ei olnud aga sellel platvormil töötavaid seadmeid enam kuskilt võtta.

Tridens1-1„Kui suuremad pihuarvutite tootjad, nagu HP, Dell, HTC, LG ja Acer, lõpetasid Windows Mobile platvormi toetamise, olime seisus, kus müügimeeste seas üldlevinud PDA-l põhinenud vana tarkvara tuli ümber vahetada. Lihtsalt seadmeid, mis seda tarkvara toetaksid, ei olnud enam kuskilt saada,“ räägivad Tridensi IT-assistent Kirsi Milk ja sisekontroll Maili Lillepõld.
Pärast mitmeid kohtumisi mobiilse müügisüsteemi pakkujatega ja firmasisese projekti juhtgrupi koosolekuid valiti OÜ KMA pakutav rakendus TelliKMA. See võimaldab müügiesindajal mobiilses seadmes koostada tellimusi, soovituslikke tellimusi, tagastusi, koguda väljapaneku infot, vastata küsimustikule jpm. Kusjuures kogu info saab kohe mobiilivõrgu kaudu otse ERPi edastada. Uue lahenduse kohaselt on müügiesindajal üks Android-platvormil olev nutitelefon, millel rakendus töötab.  Samuti on võimalik rakendust kasutada Androidi tahvelarvutis, kust kliendile visuaalse tooteinfo näitamine annab lisaboonust.
Lillepõllu kinnitusel hoitakse tänu uudse lahenduse kasutuselevõtuga pikemas perspektiivis kokku seadmetele tehtavaid kulutusi. Varasemalt oli ju igale müügiesindajale vaja nii korralikku telefoni kui ka pihuarvutit, nüüd saab aga sisuliselt hakkama ühe seadmega, selgitab Lillepõld. „Kui müügitiimil on tänapäevased töövahendid, siis on ka neil motivatsiooni rohkem. Võrreldes pihuarvutitel töötanud tarkvaradega on TelliKMA eeliseks kiirus ning kasutajasõbralikkus,“ ütleb Lillepõld.
MIS ON MIS:

TelliKMA plussid

  • Rakenduse kõrgem töökiirus ja suurem kasutajasõbralikkus.
  • Android platvormi arendamine on lihtsam.
  • Pikemas perspektiivis kulude kokkuhoid riistvaralt.
  • Kiire ja hea tugi.
  • Uudsed ning võimsamad seadmed.

E-tellimise keskkonna arendamine vähendab paberdokumentide hulka

Tridens on loonud oma klientidele võimaluse valida ja tellida kõiki tooteid kodulehe e-tellimise keskkonna kaudu.

E-tellimise keskkonna kaudu said kaupa tellida ainult juriidilised isikud. Selleks et teha Tridensi kaup interneti teel kättesaadavaks ka eraisikutele, alustati eelmise aasta keskpaigast koostööd veebipoe mydrink.ee looja OÜ Anremaga. Tegu on peamiselt veini müümisele keskendunud veebipoega, kuid valikus on ka muid alkohoolseid jooke: konjak, liköör, viski, viin jm. Tridens osales projektis piloodina. Eesmärk oli luua täisautomaatne ning võimalikult lihtne ja kiire andmevahetus veebipoe ning Tridensi majandustarkvara vahel. Koostöös BCS Iteraga on saavutatud XML-põhine andmete saatmine ning vastuvõtt.

Maili Lillepõld lisab, et lisaks elektroonse andmevahetuse logistikapartneri, pankade ja mobiilse müügisüsteemiga on juba aasta käinud ka koostöö Telemaga. Kui seni kasutati veebikeskkonda klientide tellimuste vastuvõtuks ning arvete edastamiseks, siis Telema uuele versioonile ülemineku järel eelmise aasta alguses on võimalik edastada klientidele täpsemaid tooteandmeid.
Ühe suurkliendi soovil töötab Tridens hetkel välja elektroonse saatelehe saatmist ja saateraporti vastuvõtmist Telema kaudu. See vähendaks paberdokumentide hulka ning annaks kliendile võimaluse saadetiste infot automaatselt töödelda oma majandustarkvaras.
Uus tarkvara tõstis tööefektiivsust kordades

Tridens otsis majandustarkvara arendajaks partnerit, kes on võimeline nullist üles ehitama keerukaid lahendusi, mis arvestavad aktsiisimaksu- ja pandipakendisüsteemiga. Uue tarkvaraga on ettevõtte tööefektiivsus mitu korda tõusnud. 8 aastal kaubanduskooperatiivina loodud hulgikaubanduse ettevõte Tridens on tänaseks üle elanud mitmeid valuutavahetusi ning seaduste ja aktsiisimaksude muudatusi. 2000. aastate alguses oli eelmine majandustarkvara end ammendanud ning arenduspartneri kehv suhtumine pani Tridensit otsima uut partnerit. Tuli leida teenusepakkuja, kel oleks oskusi keerukate lahenduste loomisel, sest Tridens tarnib nii tava- kui aktsiisikaupu ja selle puhul kasutatakse osaliselt pandipakendit. Kuna keerukast aktsiisimaksu- ja pandipakendi süsteemist tulenevalt ükski valmislahendus Tridensile ei sobinud, tuli kogu lahendus nullist üles ehitada.

Kõige paremini näis selleks sobivat BCS Itera meeskonna pakutud platvorm ja tarkvaralahendus. Juurutamist alustades peeti esmatähtsaks müügiprogrammi väljatöötamist. Omajagu aega kulus tubaka- ja alkoholitoodetega kaasneva spetsiifika selgitamiseks ning IT-partneri loodud lahenduse testimiseks. Tänaseks hõlmab IT-lahendus lisaks müügile ka kliendihalduse ja raamatupidamise funktsionaalsust. Kuigi lahendust tellides peeti esmatähtsaks selle toimimist, võimaldab see lisaks toimimisele ka mitmeid efektiivsust tõstvaid funktsioone. Näiteks on vähenenud ettevõtte mainet ja töötajaskonna positiivsust kärpivad süsteemiseisakud, samuti ei pea müügiassistendid andmeid korduvalt sisestama, müügimeeskonnal on tellimuse täitmiseks ülevaade reaalsest laojäägist ja võimalikest asenduskaupadest, juhtkonnal on raporti vormide abil kiirem ja täpsem ülevaade hetkeolukorrast ja ka laokäive on kiirem. Uues lahenduses on mitmeid tööoperatsioone võimalik teostada kiiremini – kui eelmises programmis tuli pärast aktsiisimaksu muutust kõigi kaubagruppide maksud käsitsi ära muuta, siis nüüd saab seda teha paari tööpäeva asemel vaid ühe minutiga. 

TRIDENS SOOVITAB:

IT-lahenduste tulemuslik rakendamine ettevõttes
*  IT-partnerit valides sõelu testide ja kohtumiste abil välja need, kelle võimelus on suure projekti teostamiseks väike, ning kontrolli pakutava tarkvara/platvormi jätkusuutlikkust.
* Eduka projekti aluseks on tugev ja püsiv meeskond, seda nii ettevõtte enda kui teenuse osutaja poolt.
* Tellija peab tundma oma protsesse ja oskama selgitada, kuidas miski toimib ning mida vaja on. IT-partner peab aru saama valdkonna spetsiifikast ning võimalikult lihtsalt soovitud lahenduseni jõudma.
* Juhtkonnal peab olema tahe ning valmisolek investeerida – see eeldab täpset arusaama sellest, mida plaanitavate arenduste või muudatuste abil võidetakse.
* Rahakotisõbralikuma ja kiirema arenduse võimaldamiseks võiks ettevõttesisene peakasutaja pisiarendused ise ellu viia – see eeldab tahet ja võimekust ennast valdkonnaga kurssi viia ning IT-partnerilt nõu küsida.

 

DIGITALISEERIMINE