Chat

Kliendilood:

Tagasi

Salva Kindlustus: NAV on nagu ülitark Excel

Salva Kindlustuse koostöö BCS Iteraga algas 2000. aastate alguses infosüsteemide analüüsi ja arendamisega. Tänaseks on see aga jõudnud NAV-i tarkvara ja erilahendusteni, mida kindlustusvaldkonna ettevõte oma igapäevatöös vajab.

salva-logoSalva Kindlustuse koostöö BCS Iteraga algas 2000. aastate alguses infosüsteemide analüüsi ja arendamisega. Tänaseks on see aga jõudnud NAV-i tarkvara ja erilahendusteni, mida kindlustusvaldkonna ettevõte oma igapäevatöös vajab.

„Oleme konservatiivsed ja ettevaatlikud ning vaatame-kaalume IT-investeeringuid võimalikult pika perspektiivi lõikes, kuivõrd selline mõiste IT-s üldse olemas on. Mõnes valdkon nas on näiteks viis aastat käivitamise periood, aga IT-s on see kohati terve elutsükkel,“ räägib Salva Kindlustuse pearaamatupidaja Irja Elias. „See, mis tänapäeval tundub soodne ja paindlik lahendus, võib juba homme osutuda äri jaoks probleemiks. Seega panustame pigem kindlatesse ja jätkusuutlikesse lahendustesse, mis kasvavad koos meiega.“

Äri-it-2014-01LõplikTrükki-12Ettevõtte IT-juht Viktor Larionov lisab, et infotehnoloogia poole pealt on Salva Kindlustuses pidevalt midagi töös: suureks muudatuseks on SEPAmaksed, eelmised mahukamad projektid olid eurole üleminek ning tarkvara versioonivahetus.

„NAV on meie jaoks põhiline finantsanalüüsivahend – oma suurepärase paindlikkusega on see nagu ülitark Excel, kus on lihtne määrata dimensioone ja luua aruandeid. Mõne muu samalaadse programmi puhul peaks sellise funktsionaalsuse saamiseks arendajad palju lisatööd tegema,“ selgitab Elias. „Olgu NAV võrreldes mõne konkurendiga kallis ja suur, aga tarkvara paindlikkus ja jätkusuutlikus tasub kindlasti pikas perspektiivis ära.“

Tarkvaralt oodatakse rohkem ärilisi funktsioone

„Ausalt öeldes toimib meie koostöö BCS Iteraga nii hästi, et mõne nõrgema konkurendiga ei kujutaks sellist klappi ja üksteisemõistmist ettegi. Mõned aastad tagasi võtsime ka mõnelt teiselt ettevõttelt pakkumise, aga tulemus ei rahuldanud meid. Meie jaoks pole BCS Itera arendajatel Eestis konkurentsi, vaid nad lihtsalt ongi parimad,“ ütleb Larionov.

Salva Kindlustuses kasutab NAV-i tarkvara paarkümmend töötajat, kuid eesmärk on teha nii, et seda kasutavad puhtalt finantsidega tegelevad inimesed, nagu raamatupidajad ja finantsdirektor.

Kindlustusettevõtte tegevust suunavad edaspidi regulatsioonid, mis tulenevad Solventsus II direktiivist. Juhtimissüsteem, sealhulgas riskijuhtimissüsteem ja kindlustustehniliste eraldiste hindamine, nõuab täpsemaid andmeid. Selleks on Salva Kindlustus arendanud oma müügisüsteemi koos aruande ja analüüsimoodulitega.

„Ühest küljest vajame NAV-i raamatupidamisarvestuseks, aga sellega on mugav teha ka kuluanalüüsi kindlustusliikide, osakondade ja piirkondade kaupa. Näiteks IT-osakonna juhatajana on mugav minna NAV-i ja vaadata reaalajas, kui palju me oleme kulutanud ning millele on vaja veel kulutada,“ kirjeldab Larionov.

Ajal, mil meie elu on aina enam põimitud sotsiaalmeedia ja meelelahutusega, muutuvad ka majandustarkvarad värvilisemaks ning integreeritumaks. „Siiski ootaksime tarkvaralahenduste uutelt versioonidelt ja arendustelt pigem ärilist argumentatsiooni kui nende sünkroniseerimise võimalust Facebooki, Twitteri või mõne muu taolise süsteemiga,“ rõhutab Larionov. „See pole majanduslikult kuigi põhjendatud, et me investeeriks majandustarkvara puhul Facebooki või Twitteri integratsiooni.“

Ettevõttest

Salva Kindlustus on Eesti üks vanemaid kindlustusseltse, kes möödunud aastal tähistas oma 20. tegevusaastat. Ettevõte pakub era- ja äriklientidele kõiki enam levinud kahjukindlustustooteid ning tal on väga korralik esinduste ning müügipunktide võrgustik üle Eesti. E-valdkonnas on Salva Kindlustus kindlusturul üks liidreid ja novaatoreid – nad on loonud kaasaegse e-keskkonna www.salva24.ee.

Ettevõte annab tööd 130 inimesele (sh 70 müügitöötajale) ning lisaks 100 kindlustusagendile.

DIGITALISEERIMINE